Banaka u Srbiji za 10 godina manje za trećinu

Broj banaka u Srbiji već je smanjen za trećinu, a broj njihovih zaposlenih je u konstantnom padu, budući da zbog uvođenje digitalnih usluga šalteri postaju suvišni. Pored toga, zaposleni u ovom sektoru uvek su imali „dobre“ plate, ali se sada sve manje njih može pohvaliti visokim zaradama.

Prema podacima Narodne banke Srbije (NBS), broj zaposlenih u bankarskom sektoru se od 2012. do kraja 2021. smanjio sa 28.394 na 22.550, a u novembru 2022. na 22.154, odnosno za nešto više od 6.000 radnika. Prema poslednjim statističkim podacima, prosečna plata u bankama u Srbiji je u oktobru prošle godine iznosila je 125.117 dinara.

Ukrupnjavanje ovog sektora je bilo vrlo intenzivno poslednjih godina, kao i uvođenje digitalizacije, što je u poslednjih 10 godina za posledicu imalo smanjenje broja bankarskih filijala za oko 840, a s tim u vezi i smanjenje zaposlenih. U NBS kažu da je ovakva situacija u određenoj meri posledica procesa konsolidacije banaka. Naime, u Srbiji trenutno posluje 21 banka, dok ih je pre desetak godina bilo 32, što znači da je njihov broj smanjen za 11, ili za više od trećine, piše Politika.

Sem toga, banke prednjače u digitalizaciji, pa je za veliki broj transakcija odlazak u banku postao bespotreban. Prema podacima Udruženja banaka, u trećem kvartalu prošle godine 40.000 ugovora banaka sa klijenatima zaključeno je na daljinu, što je za 24 posto više nego godinu dana ranije. Broj korisnika mobilnog bankarstva porastao je na 3,3 miliona, što takođe predstavlja povećanje od 24 posto. U strukovnom udruženju očekuju dalji rast korišćenja digitalnih usluga, s obzirom na to da su klijenti sve više tehnološki obrazovani i spremni da se upuste u digitalno bankarstvo.

U centralnoj banci kažu da kanali komunikacije sa korisnicima i način pružanja usluga zavise od poslovnih politika banaka, pri čemu razvoj digitalnog i elektronskog bankarstva predstavlja samo dopunu tradicionalnih vidova komunikacije i već postojećih usluga.

„Kao i do sada, najveći broj banka (ali ne i one koje svoj poslovni model zasnivaju na digitalnom bankarstvu od osnivanja) i dalje će imati ekspoziture u kojima je moguće obaviti isplate i uplate, ali i multifunkcionalne uređaje na kojima je moguće podizati i uplaćivati novac u dinarima, a neretko i u eurima. Ukrupnjavanje banaka nije smanjilo kvalitet finansijskih usluga za građane i privredu, već je doprinelo većoj efikasnosti i unapređenju kvaliteta, a samim tim i očuvanju stabilnosti finansijskog sistema“, navode u NBS.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор