Nemački proizvođač luksuznih automobila Audi, zajedno sa brendovima Bentli i Lamborgini, zabeležio je u prvoj polovini ove godine porast prodaje od 24 posto u Evropi, a u SAD za 30 posto, dok je na važnom kineskom tržištu rast iznosio samo dva posto.
Međutim, iako je kompanija povećala prodaju automobila, istovremeno joj je opao profit u odnosu na prošlu godinu. Naime, promet je porastao za 14,4 posto, na 34,2 milijarde eura, ali je zarada na kraju dostigla 3,3 milijarde eura, što je i više od četvrtine manje međugodišnje, saopštila je Folksvagenova filijala u Ingolštatu.
Na ovako negativan bilans imale su uticaj neke investicije, a Audi je u 2022. pride profitirao od i na višim cenama polovnih automobila, objasnio je finansijski direktor kompanije Jirgen Ritersberger (Jürgen Rittersberger), prenosi b92.
Audi je prvi kvartal ove godine završio prilično slabo, ali je u drugom ponovo zabeležio snažniji rast od 20 posto u poređenju sa takođe slabim rezultatima iz prošle godine, kada su još uvek bili prisutni problemi izazvani epidemiološkim merama.
– Sve u svemu, prva polovina godine je prošla dobro, ali je ponuda električnih automobila u Kini trenutno slaba, jer je konkurencija koja nudi jeftinije automobile žilava – rekao je Ritersberger i najavio da kompanija planira nove modele.
Audijeva matična kompanija Folksvagen je nedavno pokazala da nije baš zadovoljna poslovanjem Audija, zbog čega je pre mesec dana na mesto dotadašnjeg direktora Audija Markusa Dusmana (Duesmann) postavljen Gernot Delner (Döllner).
Audi se, sa više nego dupliranom prodajom električnih automobila, sada nada da će do kraja godine udeo takvih vozila u ukupnom prometu kompanije biti skoro dvocifren, zbog čega bi trebalo, kaže Ritersberger, da se krajem godine desi stvarni „električni vatromet“.
Za tekuću godinu Audi je u velikoj meri potvrdio svoju raniju prognozu, ali očekuje nešto već́e troškove u Sektoru istraživanja i razvoja.
Оставите одговор