Iz Audija najavljuju da će obnoviti oznaku Horh (Horch), koja bi trebalo ponovo da zaživi u okviru planiranog redizajna modela Audi A8, a koristila bi se samo za najekskluzivniju verziju ove prestižne limuzine.
Brend Horh je tesno povezan sa istorijom Audija još od početka 20. veka, kada je August Horh, koji je radio za Karla Benca, zajedno sa partnerom 1904. osnovao novu kompaniju „Horch & Cie. Motorwagenwerke AG“. Zbog nesuglasica sa partnerima Horh je kasnije izgubio pravo na korišćenje sopstvenog imena u poslovne svrhe, ali je već 1909. osnovao novu kompaniju koju je 1910. preimenovao u „Audi Automobilwerke GmbH“, prenosi Index.
Audi se 1932. udružio sa firmama DKW i Wanderer i tako je nastao „Auto Union AG“, koji je 1965. kao „Auto Union GmbH“ kupio Volkswagen. Auto Union se u međuvremenu spojio sa kompanijom NSU, da bi zvanično postao „Audi NSU Auto Union AG“, i najzad samo “Audi”. Tokom narednih decenija ime „Horch“ je bilo pomalo zaboravljeno, ali je Audi pre par godina odlučio da ga „oživi“ i upotrebi za superluksuzni A8 kao budućeg konkurenta Mercedesovom Maybachu S klase.
Za ovu limuzinu bi kao osnova poslužio A8 u produženom L izdanju, opremljen sa moćnim W12 motorom, većim alu felnama, hromiranim detaljima i oznakom “Horch”. Audi A8 Horh će kupcima ponuditi više od top verzije A8 L, kako u pogledu opreme, tako i luksuza, ali bez daljeg povećanja međuosovinskog rastojanja.
Među mogućim pogonskim jedinicama spominju se V8 i 6.0 litarski twin-turbo W12, koji trenutno nije dostupan u Audiju A8 i A8 L. Za razliku od Mercedesa koji oznaku Maybach koristi i za neke druge modele osim limuzine S klase, Audi će ime Horh koristiti samo u slučaju modela A8.
Оставите одговор