Mercedes je u poslednjem kvartalu zabeležio značajan pad operativne dobiti u osnovnom poslovanju sa putničkim automobilima, koja je pre odbijanja kamata i poreza pala na samo 4,7 posto, sa prošlogodišnjih 12,4%.
Uprava saopštava kako je primorana da smanji troškove, dok nemački poslovni list Handelsblatt piše da kompanija planira dodatne mere štednje kako bi pokrila gubitke, prenosi Revijahak.
Inače, Mercedes je još 2020. pokrenuo program smanjenja fiksnih troškova, sa ciljem da ih do 2025. smanji za 20% u odnosu na 2019. godinu. Tim povodom, finansijski direktor Harald Vilhelm je izjavio da je kompanija do sada uspela da smanji troškove za 15 do 16%, ali da to nije dovoljno u kontekstu aktuelnih izazova na kineskom tržištu.
Da bi razumeli ozbiljnost situacije i pronašli rešenja, članovi Upravnog odbora Mercedesa nedavno su posetili Kinu kako bi analizirali izazove lokalnog tržišta i procenili tehnološka dostignuća i razvojne prednosti konkurenata, posebno u sistemima asistencije vozaču i autonomnoj vožnji. Poseta je rezultovala sklapanjem partnerstva sa lokalnim kompanijama na razvoju inteligentnih rešenja za vozače.
Naime, Mercedes se već duže vreme suočava sa izazovima u pokušaju da ojača svoju poziciju na kineskom tržištu električnih automobila. Ukoliko njegov tržišni udeo nastavi sa se smanjuje, trenutne mere štednje i prilagođavanja mogle bi se pokazati kao nedovoljne. Slaba prodaja u Kini, u kombinaciji sa jakom konkurencijom lokalnih proizvođača, primorava Mercedes na brže promene, a situacija nije mnogo povoljnija ni na američkom tržištu, posebno po pitanju električnih automobila.
Оставите одговор