Za dugoročno finansiranje posrnule nemačke železničke mreže potreban je infrastrukturni fond od oko 150 milijardi eura, smatra Werner Gatzer, predsednik nadzornog odbora nacionalnog železničkog operatera Dojče bana (Deutsche Bahn).
– Železnice imaju problema i moraju se poboljšati. Infrastruktura je prestara, prepuna i previše sklona prekidima – izjavio je Gatzer za nemački časopis Focus i poručio da će najmanje 150 milijardi eura biti potrebno u narednih 10 godina za ulaganja u železničku infrastrukturu.
Kako je rekao, dugovi koje bi država morala da preuzme su podnošljivi s obzirom na sve manji udeo duga, istakavši da se moraju stvoriti uslovi za brže investiranje, prenosi Seebiz.
Inače, početkom prošle godine nemački ministar saobraćaja Volker Wissing je predložio formiranje infrastrukturnog fonda za finansiranje infrastrukture u kom bi učestvovali i privatni investitori, ali konkretni detalji još uvek nisu utvrđeni.
Nemačka industrijska udruženja takođe su podržala ideju o osnivanju ovog fonda, budući da veruju da je za dalekosežne probleme s nacionalnom železničkom infrastrukturom potrebno dugoročno finansijsko rešenje koje bi industriji obezbedilo sigurnost za povećanje kapaciteta i smanjenje troškova izgradnje.
Оставите одговор