Nemčki Volkswagen planira da evropskim kupcima ponudi automobile svog niskobudžetnog brenda Jetta, koji se proizvodi u Kini, u želji da preotme deo tržišta rumunskoj Dacii, filijali kompanije Renault, prenosi Autonews Europe.
Budući da do realizacije ovog plana još nije došlo, u međuvremenu su napravljeni prvi koraci u tom pravcu, kada je na kinesko tržište VW prošle godine plansirao jeftini auto-brend Jetta, nazvan po poznatom Volkswagenovom modelu. Osam meseci kasnije nova marka Jetta već beleži pristojne rezultate sa prodajom od 81.000 vozila, a samo je u aprilu isporučeno 13.500 ovih automobila, što čini oko 1 posto tržišnog udela u Kini.
Na ovakvim prodajnim rezultatima Jetta treba da zahvali uglavnom mlađim kupcima koji su odlučili da nabave pristupačan auto kako bi izbegli javni prevoz u velikim kineskim gradovima kroz koje je nedavno protutnjala pandemija korona virusa. Potaknuti dobrim prodajnim rezultatima u ovoj godini, u Volkswagenu sada razmišljaju o širenju marke Jetta i van granica Kine. Predsednik brenda Jetta, Harald Mueller, je tim povodom izjavio da je uspešan početak brenda podstakao interesovanje i drugih tržišta, ali nije detaljnije obrazlagao svoju izjavu
Pristupačan brend Jetta VW je u Kini osnovao prema svom modelu koji je dobro poznat u Sjedinjenim Državama i Evropi, dok je sestrinsku marku Škoda, koja je u početku „glumila“ jeftini VW, ostavio za indijsko tržište. Inače, Škoda je u Evropi i Kini već postala popularan brend koji se kvalitetom i cenom približio Volkswagenu.
Ponuda marke Jetta u Kini se sastoji od jedne limuzine VA3, koja se prethodno u ovoj zemlji prodavala kao Volkswagen Jetta, i dva SUV modela, VS5 i VS7. Sva tri automobila se izrađuju u kineskom Čengduu, u fabrici koju je Volkswagen osnovao u saradnji sa kineskom kompanijom FAW. Najjeftiniji je VA3, koji košta samo 8.000 dolara, dok cena SUV VS5, koji bi u Evorpi bio verovatno traženiji, košta svega 12.000 dolara.
Međutim, ukoliko bi se modeli marke Jetta zaista pojavili na evropskom tržištu, bili bi svakako skuplji, kako zbog troškova transporta, tako i zbog strogih bezbednosnih i emisionih standarda koje bi morali da ispune kako bi mogli da se prodaju u Evropi.
Оставите одговор