Nemačka grupacija „Volkswagen“, kao vodeća u svetu u oblasti autoindustrije, prodala je u 2014. godini po prvi put u svojoj istoriji više od 10 miliona automobila, čak četiri godine pre nego što je to bilo predviđeno ambicioznim planom „Strategija 2018“, usvojenim još 2008. godine.
Iako precizni podaci o prodaji u 2014. još nisu objavljeni, preliminarni rezultati pokazuju da je „Volkswagen“, koji u Evropskoj uniji pokriva oko četvrtinu tržišta novih putničkih automobila, uspeo da premaši psihološku granicu od 10 miliona vozila prodatih širom sveta. Neto profit „VW grupacije“ u 2014. je za tri tromesečja povećan skoro za 30 posto na godišnjem nivou, odnosno na 8,7 milijardi eura.
I pored odličnog poslovanja, koncern ipak muči niska profitabilnost njene vodeće marke, „Volkswagena“, koja u proseku dostiže dva posto, a ovakav rezultat daleko je niži od rezultata koji postiže najveći konkurent, „Toyota“. Obračunato prema jednom zaposlenom, japanski proizvođač zaradi 566.000 eura, dok kod „Volkswagena“ to iznosi 343.000 eura. Kako je izračunao nemački Centar za automobilsko istraživanje, u 2013. godini svaki prodati automobil „Toyote“ doneo je profit od 1.558 eura, a nemačkom koncernu samo 616 eura.
Analitičari smatraju da je „Volkswagen“ na gubitku zbog svoje „kompleksnosti“, jer se većina delova i komponenti skupo proizvodi u okviru grupacije, što važi uglavnom za Nemačku. Na primer, fabrika u Kaselu, sa 16.000 zaposlenih, druga je najveća u okviru „VW“, a uopšte ne proizvodi automobile. Predsednik upravnog odbora koncerna, Martin Vinterkorna objašnjava da je integrisani, u znatnoj meri samodovoljni koncern istovremeno jak jer ima pod kontrolom sve ključne tehnologije. Međutim, troškovi rada u „VW“ fabrikama koje proizvode komponente u proseku su za 35 posto viši nego kod nezavisnih isporučilaca, tvrdi automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhofer, prenosi „B92“.
Polovinom 2014. Vinterkorn je najavio obimni program štednje na troškovima, koji bi od 2015. do 2017. trebalo svake godine da uštedi pet milijardi eura. Približno polovina navedene sume odnosi se na problematičnu marku „VW“.
Vinterkorn koji je istovremeno vodio koncern i direktno odgovarao za vodeću marku, nedavno je najavio da prestaje sa „dualnim upravljanjem“ i da će upravljanje „VW“ preneti na Herberta Diesa, dosadašnjeg šefa razvoja u „BMW-u“, a novi upravni odbor „Volkswagena“ počeće sa radom u oktobru.
Martin Vinterkorn (68) je došao na čelo grupacije 1. januara 2007. godine, a pod njegovim vođstvom koncern je ostvario najveći svetski razvoj u svojoj istoriji. Broj fabrika je povećan sa 48 na 106, brendova sa osam na 12, a broj zaposlenih sa 329.000 na 590.800 radnika. Prihodi su porasli sa 108,9 milijardi eura u 2007. godini, na 147,7 milijardi eura u 2014. godini, dok je prodaja sa 6,2 miliona, skočila na 10,1 milion automobila isporučenih tržištu.
Оставите одговор