Veliki porast prodaje novih vozila u Srbiji

U Srbiji je u prva tri meseca ove godine tržište novih vozila zabeležilo veliki skok, pokazuju podaci MUP-a o prvoj registraciji koje je obradio „Cube team“.

Naime, u prvom kvartalu 2024. prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila u Srbiji je skočila za više od 29% međugodišnje, na ukupno 7.493 prodatih vozila, što je za 1.264 više prodatih vozila međugodišnje, navodi se u saopštenju Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

Prodaja lakih komercijalnih vozila (LKV) je porasla za 25%, na ukupno 1.528 primeraka, ili za 309 više međugodišnje. Istovremeno je putničkih vozila prodato ukupno 5.965, ili 955 više međugodišnje, što je rast od 19%. Za ovakav rezultat deo zasluga svakako treba pripisati i veoma uspešnom ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, koji je bio kao u najboljim danima.

Najprodavaniji brend ponovo je Škoda, sa 1.621 prodatim vozilom. Slede Tojota, sa 568 prodatih automobila, Folksvagen sa 362, Hjundai sa 359 i Dačija sa 349. Kod lakih komercijalnih vozila prvo mesto po prodaji zauzeo je Sitroen sa 351 novoregistrovanim vozilom, za njim je Fijat sa 270 automobila, Folksvagen sa 187, Opel sa 143 i Tojota sa 95 prodatih vozila.

Luksuzna vozila su i dalje bila veoma tražena. U ovoj kategoriji je prodato 291 vozilo BMW-a, 187 Mercedesa, 133 Audija, 35 Poršea, ali i po dva Ferarija i Lamborginiji, kao i jedan Bentli, a među njima su i dve Tesle, prenosi 24sedam.

Kod putničkih vozila, najviše je prodato benzinaca, njih 2.952, što čini tržišni udeo od 49%, uz rast od 7,7%. Prodaja hibrida i plag-in hibrida je dostigla 1.230 primeraka, uz tržišni udeo od oko 21% i snažan mneđugodišnji rast od 78,26%. Novoregistrovanih dizelaša je bilo 1.151, sa 19% tržišnog uidela i rastom od 22%. U prvom kvartalu je prodato i 393 vozila sa pogonom dizel-struja (rast tržišnog udela 12%), kao i 52 vozila isključivo na (tržišni udeo od 0,87%).

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор