U Nemačkoj sve više registrovanih Trabanata i Wartburga

[/caption]

Iako automobili marke Trabant i Wartburg najbolje odslikavaju propali komunistički projekat, u Nemačkoj se sada beleži zanimljiv trend porasta broja registrovanih automobila tih marki, čak trideset godina nakon prestanka njihove proizvodnje.

Naime, iIndustrija bivše Istočne Nemačke (DDR) se u susretu sa zapadnim proizvodima, početkom devedesetih godina prošlog veka, pokazala kao inferiorna, zbog čega je potisnuta sa tržišta. Tako su automobili i brendovi na čiju se isporuku čekalo godinama, jer proizvodnja nije pratila potražnju, odjednom postali staro gvožđe, odnosno plastika u slučaju Trabanta.

Međutim, u Nemačkoj se sada situacija menja. Registrovanih Trabanata i Wartburga je sve više, a taj trend je najizraženiji upravo u istočnim pokrajinama koje su nekada pripadale DDR-u. Tako je u prošloj godini u Nemačkoj registrovano čak 39.342 Tabanata, ili gotovo 5.000 automobila više nego 2010. godine, kao i 8.726 Wartburga, za hiljadu više u odnosu na 2010, piše Spiegel.

Pretpostavlja se da je za ovakvu situaciju odgovorna neka vrsta rupe u zakonu, s obzirom na to da se ovi automobili nakon 30 godina mogu registrovati kao oldtajmeri, čime se smanjuju porezi. Sem toga, sa Trabantom se može ući u centre mnogih gradova koji zabranjuju pristup vozilima sa većim emisijama CO2, jer njegov dvotaktni motor emituje samo 99 g/km ovog štetnog gasa.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор