Budući da su novi automobili skupi i da se na njih dugo čeka, mnogi kupci se rađe odlučuju za nabavku polovnog automobila. Međutim, njih u međuvremenu nema dovoljno, koštaju više nego ikad, a poboljšanje situacije se ne nazire pre 2023. godine, piše Dojče vele.
Nemačka je uvek bila poznata po velikom izboru polovnih automobila, ali je situacija sada sasvim drugačija, jer je polovnjaka na tržištu premalo. Prema rečima zamenika predsednika Centralnog saveza nemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomasa Pekruna, trenutno je manje polovnih automobila nego kupaca, mušterije su prinuđene da plate više jer su cene porasle od 5 do 10%, a neki noviji polovnjaci koštaju i više nego novi, s obzirom na to da se na isporuku novih trenutno mnogo čeka.
Martin Vajs iz DAT organizacije, koja objektivno procenjuje vrednost automobila, kaže da je tržište je poludelo, a da su polovni automobili skuplji nego ikada, čak i 15% više, a u pojedinačnim slučajevima još i više. On ističe da su, pre svega, automobili sa dizel motorima daleko skuplji nego u prvim godinama nakon skandala sa lažiranjem emisionih vrednosti.
Trenutnu eksploziju cena izazvali su pandemija i hronični nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. Zbog toga je u 2020. registrovano manje novih automobila, a deo njih sada nedostaje kao polovni automobili. Pored toga, preduzeća i firme za rentiranje automobila trenutno manje ulažu u vozila koja će nakon kraćeg vremena ponuditi na prodaju. Opao je broj i prijavljivanja novih automobila koje trgovci posle samo jednog dana deklarišu kao polovne.
Prema proračunima DET-a, Nemci su za kupovinu polovnog automobila 2020. godine prosečno izdvajali 14.730 eura, što je 19% više nego 2019. Poređenja radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ) polovni automobil je 2001. koštao prosečno 8.310 eura. S tim u vezi, Tomas Pekrun smatra da ćemo više cene polovnih automobila imati i u ovoj godini, dok analitičar automobilskog tržišta Vajs računa na postepenu normalizaciju tržišta tek od 2023. godine.
Međutim, nisu svi segmenti tržišta polovnih automobila pogođeni poskupljenjima, budući da se kod električnih automobila ne uočava rast cena. Vajs kaže da su tu cene polovnih automobila i dalje pod pritiskom i objašnjava da novi automobili iz ovog segmenta dobijaju velike državne subvencije, ali da kupci imaju osećaj da kupuju zastarelu tehnologiju, s obzirom na to da proizvođači ove automobile iz godine u godinu usavršavaju.
Inače, u Nemačkoj su polovni automobili najskuplji kod mesnih trgovaca i na virtuelnim platformama kao što su „Auto1“ ili „wirkaufendeinauto.de“, a polovnjaci se povoljno mogu kupiti na aukcijama ili preko privatnih oglasa.
Оставите одговор