Posle nesreće koja se u petak desila u Novom Sadu, kada je zbog rušenja nadstrešnice na ulazu u zgradu Železničke stanice poginulo 14 osoba, a troje teško povređenih je i dalje životno ugroženo, tokom vikenda je saslušano oko 30 ljudi koji se dovode u vezu sa uzrokom nesreće.
Iz Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu su potvrdili da će biti saslušani svi nadležni iz Ministarstva za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu, ministar Goran Vesić, odgovorni iz Železnice Srbije AD i Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, kao i druga lica, u cilju utvrđivanja svih bitnih elemenata krivičnih dela i krivične odgovornosti, o čemu će, kako su poručili, javnost biti blagovremeno obaveštena.
– Saslušani su direktor i izvođač radova, odgovorno lice, glavni inženjer za izvođenje radova, odgovorno lice kod podizvođača, odgovorno lice u nadzornom organu, projektant radova, direktor Saobraćajnog institura CIP… Niko nije zadržan, samo su prikupljana obaveštenja, a istraga se nastavlja – izjavio je za RTS ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić i objasnio da je problem verovatno bio u metalnim sajlama koje su držale nadstrešnicu, zbog čega su one, kao dokaz, sklonjene na sigurnu lokaciju da ih neko ne bi uništio.
Inače, rekonstruisana stanična zgrada je otvorena pre samo nekoliko meseci. U rekonstrukciji su učestvovali Saobraćajni institut CIP, koji je uradio projekat, Infrastruktura železnice Srbije, koja je nadležna za stanicu, i kineski izvođači radova. Genaralni direktor Saobraćajnog instituta CIP Slaven Tica je izjavio da nadstrešnica nije ni bila predmet izrade tehničke dokumentacije, a da je kompletna procedura u projektnom smislu apsolutno ispoštovana na celom objektu.
Međutim, tokom rekonstrukcije skele jesu bile i oko nadstrešnice, što potvrđuje sve više snimaka i slika koje su objavili i medijima poslali građani, a na njima se jasno vidi da izgled i stanje objekta u zoni nadstrešnice pre i nakon radova nije isti. Pored toga, i jedan od inženjera koji su učestvovali u rekonstrukciji kaže da su izvođeni radovi koji su uticali na dodatno opterećenje nadstrešnice.
U izjavi za RTS, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je rekao da se istraga i inspekcijiski nadzor sprovode kako bi se utvrdilo zašto je nadstrešnica pala i zašto nije bila deo plana rekonsturkcije.
– Idejno rešenje je pušteno u maju 2020. godine, a idejni projekat je usvojen u avgustu iste godine. Sama građevinska dozvola je izdata u oktobru 2021. U tom procesu postoje oni koji procenjuju samu statiku i oni daju predloge koji prolaze stručnu reviziju. Neko je na osnovu toga doneo odluku da ta nadstrešnica u konstruktivnom smislu ne bude predmet rekonstrukcije. Da se tada detaljno rekonstruisala i nadstrešnica, ovo se ne bi dogodilo – kazao je Vesić i dodao da će se ispitati ko je bio u lancu donošenja odluka, stavljao svoje pečate i potpise na takve odluke, i imao obavezu da kontroliše.
Zbog propusta koji su izazvali nesreću za sada niko nije preuzeo moralnu niti bilo koju drugu vrstu odgovornosti, već svi govore samo o istrazi. Ministar Vesić je najavio da će ministarstvo zahtevati vanrednu kontrolu svih železničkih stanica u zemlji. Prva među njima mogla bi biti stanica Novi Beograd koja je, kao i novosadska, skoro završena, a jedna je od najvažnijih na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, s obzirom na to da nove nadstrešnice na tamošnjim peronima već uveliko izazivaju strepnju putnika, pišu srpski mediji.
Оставите одговор