Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije (MUP) donelo je pravilnik o uslovima za obavljanje autonomne vožnje, kojim se propisuju uslovi pod kojima se može obavljati autonomna vožnja i procedura izdavanja dozvole za testiranje autonomnog vozila.
Prema pravilniku, testiranje autonomnog vozila može obavljati pravno lice sa sedištem u Srbiji, na osnovu dozvole koju izdaje teritorijalno nadležna organizaciona jedinica MUP-a na čijem se području obavlja testiranje, navodi eKapija.
Ova dozvola se može izdati za jedno ili više autonomnih vozila, vrste L7 sa fabrički zatvorenom karoserijom, M1 ili N1, zaključno sa nivoom 4 automatizacije vožnje, na period od najduže godinu dana. Zavisno od specifičnosti pojedinačnog zahteva, može se dozvoliti celodnevno testiranje, testiranje u kraćem periodu ili se odrediti najduže trajanje svake pojedinačne vožnje, a takođe se može odrediti i da se testiranje vrši samo tokom obdanice.
Pravilnikom je, između ostalog, propisano i da se, prilikom npr. testiranja vozila nivoa 3 ili nižeg nivoa, vozač mora nalaziti na mestu vozača, a ukoliko se testira vozilo nivoa 4, vozač mora sve vreme da sedi u prvom redu sedišta iza vetrobrana i postavljen tako da je položaj njegovih ruku, nogu i tela takav da nikada ne gubi upravljivost vozilom, kako bi bio spreman da u svakom trenutku preuzme kontrolu nad vozilom.
Kako je propisano, dužnost vozača je da nadzire odvijanje vožnje na putu i automatizovani sistem vožnje, pri čemu mora biti pripravan da preuzme kontrolu nad vozilom u svim slučajevima u kojima bi bila ugrožena bezbednost saobraćaja na putu.
Оставите одговор