Potrošači u Srbiji su među najpesimističnijim u svetu, dok na globalnom nivou raspoloženje potrošača balansira na granici između optimizma i pesimizna.
Kako su pokazali rezultati istraživanja američke kompanije „Nilsen“, potrošačko poverenje u Srbiji je u poslednjem kvartalu prošle godine poraslo za jedan poen na ukupno 52 poena, dok je svetski indeks poverenja pao za dva poena na 96 poena, pri čemu granica od 100 poena razdvaja optimizam od pesimizma. Ta kompanija od 2005. godine izračunava indeks poverenja na osnovu ankete više od 30.000 ispitanika u 60 zemalja sa pristupom internetu.
Od Srbije su u svetu pesimističnije samo Italija (45 poena), Južna Koreja (48 poena) i Hrvatska (49 poena). Peto mesto Srbija deli sa Ukrajinom, koja takođe ima 52 poena, prenosi agencija „Tanjug“.
Najveći optimisti na kraju prošle godine bili su potrošači u Indiji (129 poena), za njima oni u Indoneziji i na Filipinima (po 120 bodova), Ujedinjenim Arapskim Emiratima (114 poena) i na Tajlandu (111 poena).
U Evropi je potrošačko poverenje palo za dva poena na 76 poena, a jedina relativno optimistična zemlja bila je Danska sa 103 poena.
Što se tiče najvećih svetskih privreda, u SAD je potrošačko poverenje smanjeno za dva poena, na 106 poena, za četiri poena na 107 u Kini i za četiri poena na 73 u Japanu. S druge strane, u Nemačkoj i Britaniji poverenje je povećano za po jedan poen na 98 i 94 poena.
Оставите одговор