Srpska gejming industrija u 2024. prihodovala 214 mil. €

Novi godišnji izveštaj Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) o stanju i razvoju u 2024. godini pokazuje da je 15 najvećih domaćih kompanija ostvarilo u 2024. prihod od 214 miliona eura, što je čak za 22% više nego u 2023. godini.

Izveštaju donosi detaljan uvid u stanje u domaćoj gejming industriji u 2024. godini i prikazuje rast tog kosistema od 2017. godine do danas. Kako se navodi na sajtu SGA, „još uvek smo u fazi kriznog menadžmenta koji je nastupio nakon kovida, ali se pokazalo da je u Srbiji situacija možda bolja od globalnog proseka, bar kada govorimo o razvoju video igara“.

Prema navodima iz izveštaja: igre koje nastaju (i) u Srbiji preuzete su na platformama skoro 300 miliona puta, ove godine se procenjuje da će biti otvoreno 130 novih pozicija (rekordno nizak broj), 31% svih zaposlenih su žene, i one vode trećinu svih timova, 55% studija i timova razvija originalne IP adrese, procenjuje se da je prošle godine poslovalo oko 100 studija i timova, objavljene su 44 igre, a čak 84 su trenutno u razvoju, igre za mobilne uređaje ponovo prednjače po broju ukupnog prihoda.

Inače, SGA je ove godine prikupila i potpuno nove podatke, pa se u izveštaju za prošlu godinu može saznati i: Koliko studija koristi AI i u kojim oblastima; Koliko su studiji zadovoljni uspehom svojih igara; Na koje sve jezike se igre lokalizuju; Koji procenat firmi je u potpuno srpskom vlasništvu; Koji domaći i strani gejming događaji su najposećeniji i zašto.

Procene pokazuju da je u 2023. godini bilo zaposleno 4.500 gejm dev profesionalaca, što je 200 više nego u 2022. S obzirom na rekordno nizak broj novih pozicija planiranih za 2025. godinu, očigledno je došao kraj periodu naglog rasta ove industrije i nastupa vreme njene stabilizacije.

Izveštaj donosi i preciznije podatke o prihodima, kompanijama, zaposlenima, igrama i ekosistemu. Oni pokazuju da većina kompanija i studija proizvodi sopstvene video igre, i dovoljno su uspešne da mogu da obezbede nezavisnost, širenje tima i rad na novim projektima.

Glavni razvojni centri srpskog gejminga su Beograd i Novi Sad, a top tri oblasti po broju zaposlenih su QA, programiranje i 3D art. Najviše žena radi u QA departmanu, na različitim pozicijama za pomoć u poslovanju (HR, finansije, legal…), kao i u 2D art departmanu i animaciji.

Izveštaj pokazuje da većina kompanija kao ključne prepreke u svom poslovanju vidi visoke poreze, manjak podrške za platformu na kojoj objavljuju video igre u Srbiji i neadekvatne poreske olakšice, što su ujedno bili izazovi i u prethodnim godinama, piše Netokracija.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор