Srpska kompanija Bpacks patentirala je održivu ambalažu za hranu na bazi kore drveća, koja bi lako mogla da zameni dosadašnje plastične materijale, a koja produžava svežinu namirnica do sedam dana.
Poslovanje Bpacks-a u potpunosti je zasnovano na cirkularnoj ekonomiji, budući da proizvodi 100% kompostabilnu ambalažu. Kompozitni materijal od kore može se oblikovati na već postojećoj proizvodnoj opremi za plastiku, uz korišćenje tehnologije oblikovanja pulpe. Nova ekološka ambalaža produžava rok trajanja kvarljivih proizvoda poput mesa, povrća i voća do čak 7 dana i pomaže u smanjenju otpada hrane više od 42%, kažu u kompaniji.
Statistika pokazuje da zbog bacanja hrane supermarketi gube do 2,5-4% svojih godišnjih prihoda. Kako bi odgovorio na zahteve maloprodajnih lanaca po pitanju prelaska na zelene materijale i produženja roka trajanja proizvoda, Bpacks najavljuje saradnju sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex, koji ima više od 300 prodavnica u južnoj Evropi, u okviru preliminarnog ugovora vrednog 1 milion eura.
– ESG principi i održivost su u središtu misije naše kompanije, i ponosni smo što smo pioniri u ponudi inovativnih materijala na bazi kore drveća. Uvođenjem ove revolucionarne, ekološki prihvatljive ambalaže, cilj nam je da inspirišemo održivije prakse širom naše industrije. Rešenje Bpacks će koristiti ne samo krajnjim korisnicima, već i našoj kompaniji, smanjenjem otpisa proizvoda, poboljšanjem roka trajanja i minimiziranjem otpada. To se savršeno uklapa u naše ESG vrednosti i postavlja novi standard za održivost unutar naše industrije – rekao je generalni direktor Gomexa Dimitrije Stojanović.
Prema rečima suosnivača Bpacksa Mihaila Skalkina, proizvod je univerzalan i do 80% se sastoji od industrijskih nusproizvoda, što znači da se može koristiti u proizvodnjni hrane i pića, kozmetike i proizvoda za lepotu, kao i kućnih potrepština, bez štete po životnu sredinu.
– Pored toga, zahvaljujući prirodnim svojstvima kore, naše rešenje za ambalažu ima visok antibakterijski indeks i povećava rok trajanja proizvoda, ispunjavajući zahteve naših klijenata. Ciljajući da obezbedimo seed rundu do marta 2025. godine, planiramo da izgradimo sopstvenu fabriku za proizvodnju peleta i uspostavimo lanac snabdevanja pružajući materijale proizvođačima plastike i direktno našim klijentima – objašnjava Skalkin.
Inače, globalno tržište rigidne ambalaže dostiglo je u 2023. godini obim od 218 milijardi dolara, a predviđa se da će do 2034. godine dostići oko 366 milijardi, uz godišnji rast od pet posto. S druge strane, očekuje se da će svetski volumen drvnog otpada postati novo tržište koje omogućava proizvodnju ambalaže vredne najmanje 100 milijardi eura, prenosi agencija Tanjug.
Оставите одговор