Srbija subvencioniše zamenu starih dizelaša

Među merama i aktivnostima koje će se u narednom periodu sprovoditi u Srbiji u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha, nalaze se i finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel vozila novijim koja manje zagađuju životnu sredinu, prenosi Biznis.

Za realizaciju ovih planova najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi eura, od čega je 102 miliona namenjeno za subvencionirasnje zamene starih vozila. Podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 eura za kupovinu putničkog automobila, 2.500 eura za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni sa maksimalnom masom do 12 tona) i 2.900 eura za autobuse.

Kako je objašnjeno, mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica. Pri tome je naglašeno da podsticaji pokrivaju 35 posto troškova nabavke polovnih Euro 6 vozila. Cilj je da se do 2025. godine na ovaj način odstrani 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.

„Cilj je poboljšanje efikasnosti vozila, a dodatni efekti su smanjenje ukupnih emisija Srbije u cilju usaglašavanja sa EU Direktivom iz 2016. godine, kao i poboljšanje kvaliteta vazduha, kako bi se izbegla prekoračenja graničnih vrednosti za kvalitet vazduha“, navodi se u Programu zaštite vazduha.

Inače, Srbija je jedina zemlja u regionu koja i dalje dozvoljava uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 standard, s obzirom na to da je u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj gori važeća ekološka norma Euro 5. Pored toga, u Srbiju se od polovnih vozila najviše uvoze dizelaši, a najmanje električni automobili. Tako je i tokom 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор