Rat i inflacija menjaju navike nemačkih potrošača

Rat u Ukrajini i visoka stopa inflacije počeli su da menjaju navike nemačkih potrošača, budući da više nego ranije odlaze u diskonte u potrazi za jeftinijim proizvodima, pokazuju novi podaci agencije za istraživanje tržišta GfK.

Tako je na tržištu udeo prodavnica koje nude kupcima popuste uvećan u odnosu na supermarkete i specijalizovane trgovinske radnje, a robne marke trgovinskih lanaca kao što je Lidl postale su popularnije, prenosi agencija DPA.

– Domaćinstva reaguju veoma brzo kada se opšti uslovi značajno promene. Tako je bilo i kada je počela pandemija. I sada je isto sa ratom u Ukrajini i visokom stopom inflacije. Ljudi su uznemireni, mnogi vide da im ostaje manje novca i to prilično utiče na njihovu potrošnju – objasnio je stručnjak GfK-a za maloprodaju Robert Kečkeš.

Prema podacima GfK-a, svi dobavljači za prodavnice životnih namirnica registrovali su u martu pad prometa, izuzev drogerija. Takođe, prodaja ide bolje diskontima nego supermarketima, s obzirom na to da su Aldi, Lidl i ostali izgubili u martu „samo“ četiri posto prometa u odnosu na isti mesec prošle godine, dok su supermarketi izgubili 10 posto, a specijalizovane prodavnice čak 14 posto prometa.

Kečkeš navodi da nemački potrošači u poslednje vreme okreću leđa skupljim prodavnicama, tako da su robne marke velikih lanaca prodavnica uspele da u prvom kvartalu povećaju svoj udeo na tržištu, u odnosu na samostalne i skuplje brendove.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор