Tržišni udeo Lidla u Srbiji 5-7 posto

Sektorska analiza tržišta maloprodaje Komisije za zaštitu konkurencije je pokazala da će nemački “Lidl”, koji 11. oktobra otvara 16 svojih prodavnica u 12 gradova u Srbiji, imati tržišni udeo od pet do sedam posto.

Procene su pokazale da na srpskom tržištu ima prostora za otvaranje novih trgovina i dolazak velikih trgovinskih lanaca, pa će Lidlovo pozicioniranje zavisiti od reakcije postojećih trgovina i njihovih strateških odgovora na ulazak novog igrača, zaključila je Komisija.

Analizom tržišta maloprodaje bilo je anketirano više od 500 učesnika na tržištu, a zajedno sa podacima Agencije za privredne registre, i više od 1.000 prodavaca na malo u Srbiji, u čijem je vlasništvu više od 5.500 objekata, prenosi agencija “Beta”.

Komisija je utvrdila da su u poslednje tri godine 80 posto maloprodajnih objekata u Srbiji bile klasične male i samouslužne prodavnice veličine do 200 kvadrata, oko 19 posto su samouslužne prodavnice između 200 i 2.000 kvadrata, a svega jedan posto objekata su hipermarketi veći od 2.000 kvadarata (Tempo Deleze, Merkator, Idea, Dis).

U Srbiji je u sektoru maloprodaje zaposleno nešto manje od 60.000 ljudi, što je 2,5 posto ukupnog broja zaposlenih. Građani u maloprodaji godišnje prosečno troše 60.000 dinara, a u Beogradu je za 25 posto veća potrošnja nego u ostatku Srbije. Najvećih 10 maloprodajnih lanaca u Srbiji učestvuje sa 55 posto u ukupnom prometu u maloprodaji, dok svi ostali učesnici pojedinačno imaju manje od jedan posto učešća.

Analiza Komisije za zaštitu konkurencije pokazuje da barijere za ulazak na tržište maloprodaje u Srbiji predstavljaju niska kupovna moć građana i teško menjanje njihovih navika u kupovini, u smislu kupovine na manje i u manjim objektima, kao i nedostatak prostora za otvaranje novih prodavnica.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор