Protiv turističkih agencija srpski građani su od 1. do 23. jula podneli Turističkoj inspekciji 30 prijava, najviše zbog neispunjavanja obaveza agencija, međutim, to je znatno manje prijava nego što je podneto u istom mesecu prošle godine, kada ih je bilo 84.
U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija objašnjavaju da u najvećem broju prijava, nezadovoljni građani, kao i prethodnih godina, ukazuju da je nivo komfora manji nego što je ugovoren sa agencijom, zatim na kategoriju smeštaja, ali i na nedostatak programom utvrđenih sadržaja, kao i na veću udaljenost od plaže, prenosi agencija „Beta“ .
Srpski turisti takođe su se žalili zbog loše higijene, buke ili oskudnog jelovnika, ili na nedostatak klima uređaja, mini bara, na opremu sobe neodgovarajućeg standarda, na nedostatak bazena, igrališta za decu, kao i da plaža nije peščana, da su vodiči nestručni i neljubazni. Deo prijava podnet je i zbog nepotpunih ili nepreciznih opštih uslova putovanja i programa putovanja, a tiču se slučajeva kada putnik odustane od puta zbog bolesti ili kad agencija otkaže aranžman.
U turističkoj inspekciji su istakli da je u prvih šest meseci ove godine primljeno 213 prijava građana protiv turističkih agencija, a da su inspektori u kontroli utvrdili da je opravdano 78 prijava.
– U 37 slučajeva inspektori su pomogli u postizanju dogovora između agencije i putnika, pa je na ime neizvršenih ili delimično izvršenih usluga iz programa putovanja, putnicima vraćeno oko dva miliona dinara. U kontrolama gde je utvrđeno da je prijava putnika opravdana, a dogovor nije postignut, inspektori su protiv agencija preduzimali zakonom propisane mere – kažu su Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
U ovoj godini su oduzete tri licence za organizovanje turističkih putovanja, jer su turističke agencije otkazale putovanja, a putnicima nisu vratile novac u zakonom propisanom roku od 15 dana. U toku je postupak za oduzimanje još tri licence.
Оставите одговор