Nemačka automobilska kompanija BMW zabeležila je u prošloj godini pad neto profita za 23 procenta, na 3,86 milijardi eura, prvenstveno zbog zatvaranja fabričkih pogona tokom prve polovine godine usled pandemije korona virusa.
Međutim, snažan zamajac u drugoj polovini prošle godine obezbedio je proizvođaču luksuznih automobila da ovu godinu započne sa „povoljnim vetrom u leđa“,zbog čega je operativna dobit porasla je za 9,8 posto u odnosu na drugo polugođe 2019, navodi se u saopštenju kompanije.
Takođe, kompanija sa sedištem u Minhenu je prodaju vozila povećala zahvaljujući ranom i snažnom ekonomskom oporavku Kine, gde je prošle godine prodala 7,4 posto više svojih vozila nego u 2019. godini. Naime, Kina je, kao najveće pojedinačno tržište BMW-a, pomogla kompaniji da nadoknadi oštar pad prodaje u Evropi i SAD.
Podršku ostvarenju profitu pružio je i tržišni segment luksuznih limuzina, koji donosi znatno veći profit po vozilu u odnosu na manje automobile, dodaje se u saopštenju, a prenosi agencija Asošiejted pres.
BMW-ova prodaja luksuznih automobila brenda Rols-Rojs je u prošloj godini opala za 26 posto, na 3.756 primeraka, najverovatnije zbog promene modela najprodavanijeg brenda „Duh“ (Ghost), ali iz kompanije ističu da su narudžbine za Duh već sada prilično „zagazile“ u drugu polovinu 2021. godine.
Оставите одговор