Vlada Nemačke razmatra mogućnost privatizacije auto-puteva, po kojoj bi država zadržala većinski udeo, dok bi partneru prepustila nešto manje od polovine vlasništva nad drugoj po veličini mreži auto-puteva na svetu.
Za sada još nije poznato koliko bi nemačke javne finansije prihodovale od ovakve privatizacije, ali taj iznos ne bi bio mali, ako se uzme u obzir da savezne vlasti samo od putarina koje plaćaju kamioni za korišćenje brzih saobraćajnica, godišnje inkasiraju oko četiri milijarde eura.
Prema pisanju nemačkih medija, vlasti u Berlinu veruju da bi nemačke savezne pokrajine mogle prodati svoje udele u auto-putevima, prenosi „Jutarnji list“.
Ukoliko bi u vlasničku strukturu auto-puteva ušao i privatni partner, u vladi smatraju da bi se takvom privatizacijom postigle određene koristi, kao što je bolje i efikasnije upravljanje saobraćajnicama. To bi se posebno odnosilo na održavanje 13.000 kilometara auto-putne mreže, od koje je veća samo ona u SAD.
Stručnjaci, međutim, upozoravaju da je ostalo još mnogo otvorenih pitanja o ovom predlogu, a malo je verovatno i da bi se sa privatizacijom započelo pre saveznih izbora u septembru naredne godine.
O mogućnosti privatizacije auto-puteva u Nemačkoj, za sada nema saglasnosti ni u samoj vladi. Kao zagovornik ovog modela navodi se CDU-ov ministar finansija Volfgang Šojble, dok se kao protivnik privatizacije ističe SPD-ov ministar privrede Zigmar Gabrijel.
Оставите одговор