Počela izgradnja beogradskog metroa

Na Makiškom polju u Beogradu jutros su započeti radovi na nasipanju i pripremi terena gde će biti izgrađen depo budućeg gradskog metroa, čime je ozvaničen početak velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju već oko pola veka.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, usvojenom na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa poveže Železnik i Mirijevo, dok će druga spojiti Mirijevo i Zemun. Planirano je da obe linije budu duge po 21 kilometar, kao i da radovi na prvoj budu gotovi do 2028. godine, dok će druga liniji biti završena 2030.

Pored izgradnje beogradskog metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je i proširenje mreže gradskog tramvaja i BG voza, tako da će Beograd 2030. godine imati ukupno 42 kilometra novog metroa, 223 kilometra (76 stanica i 500 polazaka dnevno) vozova na gradskoj i prigradskoj železnici, kao i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.

Ovakvim planom razvoja gradskog prevoza biće omogućeno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u beogradskom javnom prevozu, prenosi agencija Tanjug.

Izgradnju metroa u Beogradu prvi put je obećana davne 1970. godine, u vreme gradonačelnika Branka Pešića, dok je prva studija o beogradskom metrou urađena je pre gotovo 53 godine.

Iako izgradnja metroa za gradske čelnike predstavlja ostvarenje vekovnog sna Beograđana, deo javnosti, među kojima su i predstavnici akademske zajednice, univerziteta i pojedinih opozicionih političkih stranaka, kritkuje taj projekat, uz obrazloženje da će na Makiškom polju biti ugroženo glavno gradsko vodoizvorište, zbog čega su već za danas najavili protest.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор