Nemačka automobilska kompanija BMW je saopštila da je u prvom kvartalu ove godine proizvela 596.900 vozila, ili za šest procenata manje nego u istom periodu prošle godine. I proizvodnja kompanije Mercedes takođe je pala za 15 posto, na ukupno 501.600 automobila.
Na pad prodaje vozila nemačkih automobilskih kompanija Mercedes i BMW uticali su pandemija i rat u Ukrajini koji je je zaustavio isporuku kablova. Automobilskih čipova nema na tržištu još od ranije, a novo zaključavanje u Kini samo je još pogoršalo situaciju.
Inače, BMW je u Evropi isporučio 220.000, a u Kini 209.000 svojih vozila, što je za osam i devet posto manje nego u prvom tromesečju 2021. Međutim, prodaja BMW-a u SAD je sa porasla za četiri procenta međugodišnje, za 81.000 automobila, prenosi agencija DPA.
– Nadamo se da ćemo do kraja godine izjednačiti prodaju sa onom iz prethodne, pre svega zahvaljujući električnim automobilima. Fokus nam je elektromobilnost i na putu smo da ostvarimo ovogodišnji ambiciozni cilj rasta prodaje potpuno električnih vozila – rekao je predsednik upravnog odbora bavarske kompanije Piter Nota.
BMW je u prvom kvartalu prodao oko 35.000 električnih modela, uključujući i ona pod brendom Mini, uz stopu rasta od čak 149 posto. Četvrtina tih automobila prodata je u Nemačkoj, ostali su izvezeni u druge zemlje, a kompanija se nada da će u tekućoj godini udvostruči prodaju e-vozila.
Što se tiče Mercedesa, ovaj proizvođač je na svom najvećem tržištu u Kini prodao nešto manje od 193.000 automobila, ili za 14 posto manje međugodišnje, za isto toliko procenata mu je pala i prodaja u Evropi, na ukupno 151.000 vozila, dok je u SAD ostao bez petine prodaje, uz ukupnu produkciju od 63.000 automobila. Računajući i plug-in hibride, svaki treći Mercedes prodat u Evropi bio je elektrifikovan.
„Tržište je veoma nestabilno pod uticajem geopolitičke neizvesnosti, krize čipova i pandemijskih ograničenja. Uz velike izazove u prvom tromesečju, uspeli smo da utrostručimo prodaju električnih automobila na 22.000 isporučenih primeraka, a ostvarili smo i snažan rast luksuznog brenda Maybach“, saopštili su iz Mercedesa.
Оставите одговор