U septembru je prodaja Folksvagenovih automobila u svetu pala za skoro 20 posto, jer se nemački proizvođač bori s uvođenjem novih standarda za emisiju štetnih gasova u Evropi, ali i zbog pada prodaje na njegovom najvećem tržištu u Kini, što je posledica trgovinskog rata te zemlje sa SAD.
Prodaja VW-ovih vozila se prošlog meseca u Evropi sunovratila za čak 42,6 posto, u odnosu na godinu ranije, odnosno na ukupno 91.100 isporučenih vozila. Pad registrovan u Evropi izazvao je pad od 18,3 posto u globalnoj prodaji, na 485.000 prodatih automobila u septembru, navodi „Fajnenšel Tajms“.
Nemačka automobilska kompanija se već duže vreme suočava sa izazovnim zadatkom sertifikacije svojih vozila u skladu sa novim standardima o emisiji gasova, odnosno sa „svetskom procedurom testiranja lakih vozila“ (WLTP), koja je na snazi od 1. septembra.
Promena evropskih propisa prouzrokovala je velike tržišne fluktuacije, jer je automobilskim kompanijama neophodno da dobiju dozvole za sve verzije svojih automobila, što ih primorava da konstantno rade testiranja.
VW procenjuje da će ga ove godine troškovi sertifikacije automobila po novoj proceduri koštati više od milijardu eura. Iz kompanije navode da su posledice uvođenja WLTP-a „ogromne“ i na domaćem, nemačkom tržištu, gde je prodaja u septembru pala za 47,1 posto na 23.300 isporučenih vozila.
Оставите одговор