Novi nemački agregat troši 1,5 litar na 100 km

Nemačko-austrijska industrijska grupacija Obrist predstavila je javnosti novi dvotaktni motor Champagne Engine ili Zero Vibration Generator (ZVG), tako nazvan jer radi gotovo bez buke i prenosa vibracija. U kompaniji tvrde da zapravo radi tako glatko da čaša šampanjca na njemu ostaje nepokretna.

U pitanju je kompaktni dvotaktni motor koji se koristi isključivo za proizvodnju energije, a napaja pomoćnu bateriju od 98 kg. Sastoji se od cilindričnih ćelija koje su složene i izolovane u položaj kojim održavaju najpovoljnije temperaturne uslove, prenosi Revijahak.

Kapacitet motora je 17,3 kWh i budući da je povezan direktno sa elektromotorom, potpuno je odvojen od sistema prenosa. Kada je baterija puna i kada motor ne radi, domet pogona je otprilike 80 km, što je mnogima dovoljno za većinu dnevnih putovanja.

Motor je težak 110 kg, proizvodi 45 kW struje i radi u optimalnom rasponu broja obrtaja. Dizajniran je da bude gotovo nečujan. Smešten je u zvučno izolovanu kutiju, ima dve radilice koje se okreću u suprotnim smerovima kako bi se uklonile vibracije, dok je menjač obložen gumom za smanjenje buke.

HyperHybrid sistem integriše Champagne Engine sa rezervnom baterijom, tako da automobil uvek pokreće električni pogon, a puni se gorivom na tradicionalan način. Tehnički, ova arhitektura odgovara arhitekturi električnog automobila sa produženim dometom, a u kopmaniji kažu da ovakva konfiguracija smanjuje zabrinutost oko dometa 100% električnih vozila, jer ZVG može da koristi i benzin i sintetička goriva.

Ipak, vrhunac ekonomičnosti je što ovaj agregat troši samo oko 1,5 litara na 100 km, što će vozilu omogućiti domet od 1.000 km bez odlaska na benzinsku pumpu ili priključivanja na električnu mrežu. U kompaniji tvrde da je HyperHybrid sistem spreman za proizvodnju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор