Nemački BMW najavljuje šestu generaciju automobilskih baterija, namenjenih najnovijim modelima, poput BMW iX i BMW i4, koje će na trište stići sredinom decenije, a predstavljaće značajno unapređenje u odnosu na prethodnu generaciju.
Nova baterija i dalje će biti litijum-jonska, ali će imati kružnu strukturu ćelija, koja će omogućiti efikasnije pakovanje u odnosu na sadašnji oblik prizme. U samoj ćeliji je povećan sadržaj silicijuma i nikla, a smanjen udeo skupog kobalta koji, inače, može biti zamenjen i fosfatom litijum-gvožđa.
Iz kompanije navode da novi dizajn baterija donosi prednost u energetskoj gustini ćelija za 20 posto, što će, prema procenama, rezultovati sa 30 posto većom autonomijom vožnje u odnosu na baterije pete generacije slične veličine i mase, prenosi B92.
Druga ključna prednost nove baterije jeste prelazak na arhitekturu od 800V, što usvaja sve više proizvođača, s obzirom na to da omogućava brzo punjenje velikom snagom. Iako nisu objavili konkretne podatke o vremenu punjenja, u BMW-u očekuju da to bude za oko 30 posto brže u poređenju sa aktuelnim baterijama.
BMW je novu bateriju razvio u svom centru u Minhenu, a proizvodiće ih od recikliranih materijala u šest fabrika ukupnog kapaciteta do 20gWh, koje će biti ravnopravno raspoređene u Kini, Evropi i Severnoj Americi. Sve to bi značilo da bi cena proizvodnje baterija mogla biti niža do 50 posto u odnosu na petu generaciju baterija, kažu u BMW-u.
Оставите одговор