Niška „Lokomotiva“ dobila posao u Makedoniji

made-in-germany-rs-teretni-voz

Fabrika za remont i proizvodnju šinskih vozila „MIN Lokomotiva“ iz Niša pobedila je na konkursu za remont lokomotiva u Makedoniji, a ovaj posao vredan pet miliona eura, trebalo bi da bude gotov u roku od godinu i po dana.

Kako je objasnio direktor niškog preduzeća u restruktiriranju Slavko Raičević, „Lokomotiva“ će za potrebe makedonske železnice remontovati i modernizovati osam lokomotiva. Učešće srpske kompanije na tenderu omogućile su garancije Vlade Srbije, Ministarstva privrede i Agencije za osiguranje i finansiranje izvoza Republike Srbije (AOFI), jer je, kaže Raičević, vrlo teško obezbediti bankarsku garanciju za preduzeće u procesu restrukturiranja, prenosi agencija „Tanjug“.

– Ovaj posao je od velikog značaja za našu fabriku sa 240 zaposlenih, kojoj je za normalno poslovanje potrebno da godišnje ostvari obim posla vredan oko 10 miliona eura. „MIN Lokomotiva“ je je jedna od retkih preživelih nakon propadanja niške „Mašinske industrije“ (MIN) i praktično smo jedini remonter u Srbiji. Ovakvi poslovi su dobra preporuka za predstojeću privatizaciju firme. Iako još nismo dobili zvanično obaveštenje o samom modelu privatizacije, stav rukovodstva preduzeća je strateško partnerstvo sa jakom evropskom ili svetskom firmom iz ove oblasti, koja bi podigla tehnološki nivo proizvodnje – kaže Raičević.

U halama ovog niškog preduzeća pri kraju je remont desete lokomotive u okviru posla dobijenog pre dve godine, vrednog oko 360 miliona dinara, a sve je spremno i za februarsko konkurisanje po tenderu „Železnica Srbije“ i remont još 10 lokomotiva.

– Prosek plata u preduzeću je oko 26.000 dinara i redovne su, mada je poslovanje našeg preduzeća u znatnoj meri narušeno prvom neuspešnom privatizacijom. Prvo je „MIN Lokomotiva“ sa „MIN Vagonkom“ i „MIN Specijalnim vozilima“ prodata italijanskoj firmi „Friuleksport“ 2007. godine. Potom je 2008. reprivatizovana, a novi vlasnik je postao Internacionalni železnički sistem (IRS), sa kojim je ugovor o privatizaciji raskinut 2009. godine. „MIN Vagonka“ sada je takođe u procesu restruktiriranja, a „MIN Specijalna vozila“ je u stečaju – navodi Raičević.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор