Ogromna većina građana Nemačke, njih čak 85 posto, u strahu je od inflacije i planira rezanje troškova, pre svega onih za kupovinu nameštaja, elektronike, nakita i sportske opreme, pokazuje istraživanje konsultantske kuće PwC.
– Mnoga domaćinstva na povećane troškove života reaguje tako što odustaje od kupovine koju mogu da izbegnu, prvenstveno trajnih dobara poput nameštaja i pojedinih elektronskih proizvoda – naveo je trgovinski ekspert iz PwC-a Kristijan Vulf.
Čak trećina anketiranih građana je izjavila da veće životne troškove planira da nadoknadi odustajanjem od svake kupovine koju može da izbegne. Ukoliko već moraju nešto da kupe, na primer sportsku opremu, opredeliće se samo za neophodne i jeftinije proizvode, prenosi agencija DPA.
Takođe, više od trećine ispitanih je reklo da najbolju ponudu traži po akcijama na internetu. Mada su vodeći svetski modni brendovi i dalje popularni, sve je učestalija kupovina polovne odeće, navodi se u izveštaju PwC.
U celoj ovoj kriznoj situaciji, primetan je pad brige i interesovanja za zaštitu životne sredine. Stoga se u izveštaju navodi da su poskupljenja potisnula u pozadinu aspekt održivosti, jer je sada cena prioritet.
Оставите одговор