Ekonomska kriza, inflacija, poskupljenja i neizvesnost uticali su na navike mnogih nemačkih potrošača koji umesto da odlaze u restorane, sve više prelaze na gotova jela i brzu hranu koji se kupuju u prodavnicama.
– Potrošači su pokušali da smanje izdatke i izabrali su jeftinije alternative. Trgovačka gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižima cenama od klasičnog ugostiteljstva, tako da trgovine u poslednje vreme profitiraju od prodaje gotovih jela – navodi Olaf Hohman, autor studije instituta EHI, a prenosi agencija DPA.
Trogovačkom gastronomijom se smatraju proizvodi poput gotovih jela i brze hrane, koji se nude u pekarama, kafićima, vitrinama sa toplom hranom i restoranima u okviru supermarketa, tržnih centara, bezinskih pumpi, prodavnica nameštaja i slično.
Ovaj sektor gastronomije prošle godine je ostvario rekordan promet od 11,7 milijardi eura, što je za oko 16 procenata više u odnosu na 2022. godinu.
– Užina između obroka postaje sve važnija. Više ne postoje samo klasični obroci poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kada ogladne, a branša profitira i od promenjenih prehrambenih navika – objašnjava Hohman.
Inače, kupci u supermarketima uglavnom biraju klasična jela poput šnicle, sendviča, faširane šnicle i drugih jela od mesa, a najprodavanija su jaka i hranljiva tradicionalna jela i pica. Od osvežavajućih napitaka najviše se kupuju kafa i voda, pokazala je studija.
Оставите одговор