Nemačke železnice mašinovođama nude 4.650 eura mesečno

Nemačke železnice (Deutsche Bahn) se već godinama suočavaju sa problemima kašnjenja, otkazivanja i nedostatka osoblja, pre svega mašinovođa. Prema proceni sindikata GDL, ovoj zemlji će do 2030. godine biti potrebno dodatnih 5.000 do 10.000 mašinovođa.

Mašinovođe su ključne za nemačku mobilnost, budući da upravljaju vozovima sa hiljadama konjskih snaga i obezbeđuju da putnici stignu na svoje odredište bezbedno i na vreme. Njihova važnost dodatno je istaknuta tokom pandemije koronavirusa, kada je njihov posao zvanično priznat kao sistemski važan.

Plate nemačkih mašinovođa su konkurentne i često iznenađuju mnoge. Jedan mašinovođa, pratilja voza i šef restorana nedavno su otkrili za časopisa Fenix kolike su im zarade. Tako početna plata mašinovođe sada iznosi oko 3.500 eura bruto, što predstavlja povećanje u odnosu na ranijih 3.300 eura. Pored toga, rad uključuje i dodatke za noćne smene, vikende i praznike, što znatno povećava zaradu, pa mašinovođa sa 30 godina iskustva može da zaradi i do 4.650 eura mesečno.

Takođe, ovo zanimanje nudi i mogućnost napredovanja ka stručnim funkcijama izvan vožnje. Ambiciozni radnici mogu dodatno da se obrazuju i preuzmu funkcije disponenta, da postanu stručnjaci ili majstori za železnički saobraćaj, čime posao prevazilazi vožnju voza.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор