Srpski železničari za nemačke pruge

Železnička škola u Beogradu je sa nemačkom privatnom železničkom kompanijom “Lenderban” potpisala ugovor o saradnji u obrazovanju stručnog kadra, podršci u realizaciji praktične nastave i modernizaciji nastavnih sredstava, tehnike i učila.

Nemački mediji pišu kako je sporazum od obostrane koristi, koja će Lenderbanu obezbediti stručni železnički kadar, pre svega mašinovođe, kojih je sve manje na tržištu i za kojima vlada velika potražnja, prenosi Jugpress.

Savetnik u Ministarstvu prosvete Aleksandar Pajić kaže da sporazum predstavlja priliku da se učenicima Železničke škole predstavi evropski standard, kako bi stečeno znanje kasnije iskoristili za modernizaciju železničkog sistema Srbije. On je istakao da je to i prilika za učenje nemačkog jezika, studijske posete i usavršavanje naših nastavnika i učenika u Nemačkoj.

Kompanija, čije je sedište u bavarskom gradu Fihtahu, navodi u saopštenju da sa Železničkom školom u Beogradu planira tesnu saradnju u obrazovanju stručnog kadra za železnički saobraćaj u Srbiji i Nemačkoj. To je potvrdio i direktor Lenderbana Volfgang Poleti koji je rekao da će određenom broju učenika iz Srbije ponuditi i mogućnost daljeg usavršavanja u železničko-školskom centru kompanije.

„Oni će imati priliku da prodube svoje praktično iskustvo i rade kao mašinovođe u Nemačkoj, u skladu sa nemačkim platnim i socijalnim standardima. Lenderban će se posvetiti njihovoj održivoj integraciji i za tu svrhu angažuje posebne poverenike za integraciju. Konačno će se, posle nekoliko godina, dobro obučeni i visoko kvalifikovani železničari vratiti u Srbiju, obogatiti srpsku privredu i postaviti kadrovske osnove za započetu modernizaciju srpske železnice”, navodi se u saopštenju nemačke kompanije.

Prema rečima Jerga Puhmelera, portparola Lenderbana, kompanija godišnje računa na deset do petnaest mladih mašinovođa iz Srbije. On je najavio da će apsolventi stručnog školovanja u Srbiji, koji budu “pristojno” savladali nemački jezik, biti upućeni u Nemačku, gde će posle šest meseci dokvalifikacije moći da rade za Lenderban kao mašinovođe.

Nemački mediji javljaju da železničke kompanije u toj zemlji već duže vreme imaju velikih problema u popuni praznih mesta mašinovođa. Samo javnom preduzeću Nemačke železnice (Deutsche Bahn) širom zemlje nedostaje više od 700 mašinovođa, zbog čega na pojedinim lokalnim linijama putnike već mesecima prevoze autobusi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор