U borbi za bolje zarade i uslove rada, mašinovođe u Nemačkoj započele su od juče jednonedeljni štrajk, koji je odmah naišao na oštre kritike i upozorenja vlade.
Nemačke mašinovođe koje su zaposlene u državnoj železnici „Dojče ban“ počele su štrajk juče u 15 sati u teretnom saobraćaju, a danas u dva sata počeće i obustava rada u putničkom saobraćaju, koja će trajati do 10. maja.
Nemački vicekncelar i ministar privrede Zigmar Gabrijel upozorio je na ozbiljne posledice i štetu koju bi štrajk mogao naneti celokupnoj nemačkoj privredi. Za tabliod „Bild“ Gabrijel je izjavio da će ovaj štrajk teško pogoditi putnike, ali takođe i nemačku železnicu „Dojče ban“, kao i celu nemačku privredu, i zahtevao ozbiljne pregovore, umesto paralisanja transporta u Nemačkoj. Slično je reagovao i Aleksander Dobrint, ministar saobraćaja, ocenivši da je štrajk dostigao granicu razumevanja kod građana, prenosi agencija „Tanjug“.
Zamenik šefa poslaničkog kluba nemačkih demohrišćana u Bundestagu Mihael Fuks upozorio je da sindikat mašinovođa postaje rizičan za nemačku privredu. On je naglasio da su „igre“ za moć jednog sindikata postale, jednostavno, nepodnošljive.
Savez nemačkih službenika, čiji je član i sindikat mašinovođa, pozvao je strane u sporu na postizanje dogovora u pregovorima o tarifi, i predložio uvođenje arbitra, ukoliko ovaj štrajk ne bude vodio ka rešenju u pregovorima.
Sa rukovodstvom železnice sindikat železničara „GDL“ vodi dugotrajne pregovore oko visine zarada i dužine radnog vremena. Prošlog meseca njihov je štrajk trajao svega 43 sata, što je dovelo do prestanka funkcionisanja dve trećine železnickog saobraćaja.
„Dojče ban“ koji zapošljava oko 300 000 ljudi, dnevno preveze 5,5 miliona putnika, ukazuju nemački mediji koji na svojim internet stranicama objavljuju telefonske brojeve putem kojih putnici mogu da se informišu o uslovima prevoza tokom trajanja štrajka, inače osmog po redu u poslednjih 10 meseci.
Оставите одговор