Lufthansa nastavlja sa otpuštanjem radnika

Ekonomska kriza izazvana pandemijom pogodila je Lufthanzu jače nego što se očekivalo, zbog čega je najveća nemačka avio-kompanija prinuđena da zatvori još više radnih mesta i trajno prizemlji neke avione.

Naime, nacionalni nemački avio-prevoznik pooštrava mere štednje, u okviru kojih povlači iz saobraćaja više aviona nego što je prvobitno bilo planirano, a razlog za ovakav potez treba tražiti u znatno sporijem oporavku globalnog vazdušnog saobraćaja, teško pogođenog pandemijom korona virusa, saopšteno je iz uprave kompanije.

Od Lufthanzine flote, koja je brojala ukupno 760 aviona, najmanje 150 će biti trajno prizemljeno, a to se odnosi na letelice tipa A340-600, kao i na najveće putničke avione na svetu, A380, koji će biti izbačeni iz upotrebe, ukoliko proizvođač Erbas ne bude hteo da ih primi nazad, prenosi Dojče vele.

Izvršni direktor Lufthanze, Karsten Špor, najavljuje da će kompanija dodatno smanjiti broj radnih mesta, kako bi smanjila troškove. Iako detalji nisu saopšteni, pretpostavlja se da će biti ukinuto znatno više od ranije najavljenih 22.000 pozicija sa punim radnim vremenom, dok bi, u dogovoru sa sindikatima, broj tehnoloških viškova trebalo da bude ograničen.

Budući da je zbog zdravstvene krize vazdušni saobraćaj velikim delom obustavljen, a interkontinentalni saobraćaj, iako ponovo uspostavljen, na veoma niskom nivou, trenutno još samo još teretni avioni donose zaradu. Pored toga, Lufthanza i njene sestrinske kompanije, Jurovings, Svis erlajns, Ostrijan erlajns i Brisel erlajns, imaju problem i sa složenim ograničenjima ulaska u mnoge zemlje.

Tokom poslednjih meseci, Lufthansa je samo uz veliku finansijsku pomoć države, od čak devet milijardi eura, uspela da spreči potpuni krah. Prema podacima uprave, Lufthansa mesečno gubi 500 miliona eura likvidnih sredstava, a ta bi brojka do zime trebalo da se smanji na 400 miliona eura, između ostalog i zbog napuštanja nekih iznajmljenih poslovnih prostorija.

Od ukupno 138.000 ljudi koji su početkom ove godine radili za Lufthansu širom sveta, do sada ih je bez posla ostalo oko 10.000, pre svega zaposleni u inostranstvu, dok u Nemačkoj za veliki broj radnika još uvek nema konkretnog dogovora sa sindikatima.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор