Nemački Lidl je u Srbiji pokrenuo novi ekološko-humanitarni projekat „Dobro se reciklažom vraća“, koji potrošačima omogućava da ubacivanjem PET i ALU ambalaže pića u aparate za reciklažu, pored doprinosa očuvanju životne sredine, doniraju sredstva fondaciji “Budi human”.
Dva aparata za prikupljanje ambalaže pića postavljena su u Lidlovim prodavnicama u Novom Sadu, dok je treći postavljen u prodavnici u Nišu. Ovi aparati prihvataju samo PET i ALU ambalažu od proizvoda kupljenih u Lidl prodavnicama, koje sistem registruje preko bar koda. Za svaki vraćeni komad ambalaže Lidl će humanitarnoj fondaciji donirati po pet dinara.
– Na ovaj način želimo da motivišemo građane da se aktivno uključe u ekološke inicijative, s obzirom na to da reciklažom čuvamo resusrse, energiju i uopšteno, našu planetu. Sistem povrata ambalaže u Lidlu je jednostavan, pa potrošači pri svakom odlasku u kupovinu mogu da od nečeg što je ranije bio otpad, naprave dobro delo za prirodu i društvo – objašnjava Martina Petrović iz kompanije Lidl Srbija.
Cilj ovog projekta je podizanje svesti potrošača o ekološkim izazovima današnjice, a izrastao je iz Lidlove globalne strategije „REset Plastic“, koja nastoji da, kroz različite inicijative, uključi i edukuje potrošače o odgovornom odnosu prema odbačenoj plastici. Uz to je, kao dodatna motivacija, potrošačima omogućeno da plastični otpad pretvore u donaciju za pomoć osobama sa zdravstvenim problemima kojima je neophodna pomoć za lečenje.
– Humanitarna fondacija Budi human izražava zahvalnost kompaniji Lidl Srbija, koja je odabrala da podrži naš rad i dobrovoljno se opredelila da bude organizator prikupljanja donacija za podršku našim humanitarnim akcijama. Verujemo da će ovaj projekat dati veliki doprinos zajednici na dva načina: humanitarno, donacijom za pomoć korisnicima fondacije Budi human, kao i ekološki, kroz podsticanje reciklaže i brige za životnu sredinu – poručuju iz te humanitarne fondacije.
Svaki potrošač koji želi da reciklira i donira može da ubaci u aparat PET ambalažu kao i limenke od alkoholnih i bezalkoholnih pića kupljenih u Lidlu. Da bi ambalaža bila prihvaćena, pored toga što mora da ima vidljivi bar kod, potrebno je da bude prazna i bez oštećenja, a ambalaže od kartona, stakla, mleka i nealuminijumske limenke neće biti prihvaćene.
Оставите одговор