Nakon uklanjanja prvog broda nemačke ratne flote iz Dunava kod Prahova početkom avgusta, sada je izvađen još jedan brod, dok su još dva potkopana kako bi se na plovnom putu obezbedio nivo reke potreban za bezbedan transport.
Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandar Banjac objašnjava da je drugi izvučeni brod minolovac dugačak 14 metara, u čijem pramcu su pronađena četiri sanduka sa municijom, tri ručne granate i puške. Izvađeni brodovi se nalaze u luci Prahovo i posebno su obezbeđeni zbog municije koja još uvek nije kompletno uništena.
– Ovaj posao je poveren Milenijum timu, sa kojim je potpisan ugovor na pet godina u vrednosti od 32 miliona dinara. Finansira ga delom Evropska unija, koja je dala bespovratni grant od 16 miliona eura, dok je 16 miliona eura kredit Evropske investicione banke – rekao je Banjac istakavši da je za sada planirano uklanjanje ukupno 21 broda, prenosi agencija Tanjug.
Prema njegovim rečima, na vađenje nemačke ratne flote koja je ostala nakon Drugog svetskog rata čekalo se sve do sada jer je sada tehnologije njihovog uklanjanja znatno naprednija, a saobraćaj Dunavom se bitno povećao. Kako je naglasio, zbog velikog prometa robe, Dunav je danas postao veoma značajan za privredu. S tim u vezi, on je podsetio da će uskoro početi rekonstrukcija i proširenje kapaciteta luke Prahovo, kao prve ulazne luke u Srbiju, što je veoma značajno za celu našu privredu.
Direktor sektora za razminiranje Milenijum tima Vuk Radović kaže da brzina i nivo Dunava omogućavaju rad tri meseca godišnje, od avgusta do novembra, a donekle i u novembru. Za svoj tim kaže da su pioniri koji sada pišu metodologiju i prave put za neke druge firme koje će se u budućnosti baviti ovakvim poslovima.
– Nigde u svetu nemate situaciju da na nekom međunarodnom plovnom putu imate sistematski potopljena plovila sa sve eksplozivnim sredstvima na njima. U pitanju je komplikovan posao koji najpre mora proći bezbednosne procedure, nakon čega šaljemo ronioce i radimo istražno ronjenje. Maksimalna vidljivost je 30 centimentara, a tu imate brod na brodu, uglavnom pod sedimentom koji je potrebno izvući pumpama, a ako je plovilo dugačko 70 metara, morate ga seći na delove. Dunav treba očistiti do nivoa 23.20 u odnosu na more, kako bi se oslobodio međunarodni plovni put – objašnjava Radović.
Оставите одговор