Institucije povezane sa prevarama autokompanija

Nakon otkrića da je i „Audi“ manipulisao sa prikazivanjem količina izduvnih gasova u svojim vozilima, nemačka štampa iznosi tvrdnju da pri razotkrivanju ovih skandala institucije i dalje „sarađuju“ sa automobilskim kompanijama koje ih raznim trikovima „vuku za nos“.

Suština prevare je u tome što softver u automobilu prepoznaje, prema ponašanju vozača, da li je automobil na obaveznom testiranju ili je u svakodnevnoj vožnji. Ako je na testiranju, filtriranje izduvnih gasova radi kako treba, pa su dobijene vrednosti u skladu sa propisima, ali ako je na ulici, sistem za prečišćavanje se zbog uštede isključuje, pa količina emitovanih štetnih azotovih oksida probija sve dozvoljene granice.

Zbog ove prevare „Folksvagen“ je morao da preradi 11 miliona svojih vozila širom sveta i isplati drakonske kazne u SAD, što je nemački koncern koštalo oko 100 milijardi dolara, a među „friziranim“ automobilima već tada je bilo više od dva miliona audija.

Pre dva dana nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint je objavio da je Audi instalirao nepropisan softver i u 24.000 svojih automobila serija A7 i A8 proizvedenih između 2009. i 2013. godine. Nemačke medije ne čudi razmera ovog skandala, jer šta je 24.000 automobila u odnosu na 11 miliona, već istrajnost velikih automobilskih koncerna u laganju kupaca i javnosti, kao i u protivzakonitom trovanju ljudi i životne sredine, prenosi „Dojče vele“.

Drugačije rečeno, od izbijanja velikog skandala pre godinu i po dana, nikome u Audiju do sada nije palo na pamet da prizna prevaru i na A7 i A8 modelima, iako su sigurno pretpostavljali da će i ova prevara kad-tad biti otkrivena.

„Zidojče cajtung“ navodi da političari nastoje da razmere čitave afere drže „pod tepihom“ i naglašava da autoindustrija demonstrira da je u Evropi moguće varati u velikom stilu. U tekstu se takođe ističe da kupci nemaju pojma da njihovi automobili premašuju granične vrednosti emitovanih štetnih gasova i za 1.000 procenata.

„Već sada je jasno da najnovija otkrića idu na ruku ne samo državnom tužilaštvu koje vodi istragu zbog prevare, već i čitavoj kohorti advokata koji spremaju tužbe za odštetu. Takođe je jasno da dizel-afera, pored Audija i Folksvagena, izvodi na loš glas i druge proizvođače. Ono što su smislili „genijalci“ u Ingolštatu i Volsfsburgu, ali ne samo tamo, potencijalno ugrožava kompanije i nebrojena radna mesta“, piše „Donaukurir“ iz Ingolštata, grada u kome se nalazi centrala „Audija“.

U komentaru bečkog dnevnika „Standard“ ironično se primećuje da donosioci krupnih političkih odluka „fino i lagano uvode stroži režim za izduvne gasove“. List zaključuje da je „zaista jadno što u Evropi, za razliku od SAD, za prevarene kupce i dalje nema odšteta vrednih pomena, a verovatno ih nikada neće ni biti“.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор