Od 1. septembra startovao je zimski red vožnje, tokom kojeg će Beograđane prevoziti oko 10 posto manje vozila GSP-a nego što je to uobičajeno za početak radne sezone. Karte u gradskom prevozu kontrolisaće 500 kontrolora, prenosi agencija “Tanjug“.
Smanjenje broja vozila neće važiti u saobraćajnim „špicevima“, a ovakva mera , kako kaže Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz, je neophodna zbog loše finansijske situacije u GSP-u, uzrokovane, između ostalog, i velikim brojem onih koji ne plaćaju gradski prevoz.
– Neće biti povećanja cene prevoza, ali će na ulicama biti 110 autobusa manje. Smanjenje broja vozila neće važiti pre podne od 6 do 9 i popodne od 14 do 18 sati. Sve ovo je zbog slabe naplate karata, pa smo morali smo da optimizujemo rad, a da narod ne trpi. Od ponedeljka će oko 200 kontrolora iz GSP-a i 284 „Apeksovih“, kontrolisati putnicima karte uz pomoć Komunalne policije. Cilj ovih mera je da se uvede red i motivišu građani da plaćaju karte za prevoz – objasnio je Mitrović.
Inače, mesečno se iz gradskog budžeta, na ime subvencija gradskom prevozniku, izdvaja više od 800 miliona dinara. Gradonačelnik Beograda Siniša Mali pre nekoliko dana je izjavio da su apeli grada i GSP-a dali prve rezultate, jer je prihod od prodaje karata u protekle dve nedelje porastao za 20 posto. Tom prilikom on je istakao da je povećana naplata karata jedini način da se izađe iz problema, a da se cena prevoza ne poveća.
– Cilj grada i GSP-a je da se poveća bezbednost putnika i zaposlenih. Zato ćemo sledeće nedelje krenuti sa javnom nabavkom za uvođenje video-nadzora, kako bi građanima i radnicima GSP – a obezbedili sigurnost u vozilima – naglasio je gradonačelnik Beograda.
Оставите одговор