O popularnosti nemačkoh kobasica (karivursta) i velikoj krizi u kojoj se našla najvažnija grana nemačke industrije svedoči i vest da je automobilski gigant Volkswagen saopštio da je prošle godine prodao rekordan broj kobasica. Istovremeno, prodaja automobila pada, a automobilska industrija je u nikad većoj krizi.
Inače, karivurst je u Nemačkoj kultna ulična hrana. U pitanju je kobasica sa posebnim kečapom i mnogo karija, uz koju se odlično slažu luk i pomfrit. Takve kobasice se poslužuju i u Folksvagenovim radničkim kantinama, a automobilska kompanija je odavno počela da ih prodaje i u supermarketima, piše Dojče vele.
Iz Folksvagena su saopštili da su prošle godine prodali 8,5 miliona porcija kobasice u tridesetak kantina i kioska, kao i u supermarketima, što je oko dvesta hiljada više nego u 2023. godini, koja je takođe bila rekordna. Ipak, nije u pitanju samo karivurst, budući da ponudi pre par godina pridodat i hot-dog, pa je za ukupan rezultat zaslužan i ovaj proizvod.
S druge starne, prošle godine je prodato svega 5,2 miliona Folksvagenovih vozila, ali su Škoda, SEAT, Audi, Porše i Lamborgini prodali ukupno devet miliona vozila, što je ipak više od broja kobasica. Međutim, i ta brojka je pala za 2,3 posto u odnosu na godinu ranije. Pored toga, iako se ukupan obrt kompanije povećao na 345 milijardi, Folksvagen je prošle godine zaradio 12,4 milijarde eura, što je skandalozan pad od 30 posto, izazvan pre svega velikim padom na kineskom tržištu i velikim investicijama poput nove Audijeve fabrike u Briselu.
U ovakvoj situaciji 120.000 Folksvagenovih radnika u Nemačkoj obradovaće bonusi za prošlu godinu u iznosu od po 4.800 eura. Krizu će nekako preživeti i šefovi sa milionskim platama, koji se, prema pisanju agencije DPA, za ovu i iduću godinu odriču oko jedanaest posto svojih primanja.
Međutim, nevolje tek dolaze, budući da je krajem prošle godine, uz velike proteste zaposlenih pa i političara, Folksvagen najavio da će do 2030. ukinuti 35.000 radnih mesta u Nemačkoj, a to je prvi put u istoriji da automobilski gigant uopšte otpušta radnike. Razlog je posrtanje nemačke auto-industrije koja i dalje važi za izvozni motor cele ekonomije. Međutim, konkurencija je sve jača, posebno na polju električnih automobila, a globalni poslovi trpe i zbog carinskih ratova koje inicira Donald Tramp.
A što se tiče kobasica, tu je situacija u najboljem redu, jer kompanija planira da uvede i nove vrste, kako u svojim kantinama, tako i u supermarketima, pre svega u Donjoj Saksoniji, pokrajini u kojoj se, u gradu Volfsburgu nalazi kompanijino sedište. Ianče, Folksvagen je počeo sa proizvodnjom karivursta još 1973. godine. Proizvodi ga mesara koju je osnovao koncern i poseduje svoj produkcioni broj, baš kao i svaki delić automobila.
Оставите одговор