Već na samom početku 2022. godine, nemački proizvođač motornih vozila Mercedes predstavio je koncept koji na prvi pogled nagoveštava da električni automobili ovog brenda u budućnosti neće ličiti na dosadašnje modele.
U kompaniji kažu da je njihovim inženjerima trebalo godinu i po dana da razviju koncept EQXX. Mercedesov tim stručnjaka iz Štutgarta i timovi koji se bave Formulom 1 i Formulom E dobili su prilično težak zadatak, sa ciljem da stvore električni automobil sa rekordno niskom potrošnjom energije, prenosi B92.
Tako je napravljen automobil koji troši manje od 10 kWh na 100 km, što bi, navode u Mercedesu, odgovaralo potrošnji automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem od 1 litra na 100 km. Poređenja radi, to je isto onoliko struje koliko potroši LED TV od 50 inča za 100 sati rada, pegla za 5 sati ili kućni klima-uređaj za 3 sata.
U Mercedsu kažu da sa punom baterijom EQXX može da pređe čak i više od 1.000 kilometara, a
sve to bez potrebe za ogromnom baterijom. Naime, Mercedes se pohvalio da ovaj automobil ima bateriju koja se lako može ugraditi u kompaktni automobil, kao što je njihov električni krosover EQA.
Ovakav rezultat ne bi bio moguć bez izvanredne aerodinamike, uz koeficijent otpora vazduha od samo 0,17, koja je jednim delom odgovorna i za dizajn ovog automobila. Takođe, tu je i lagana konstrukcija, točkovi su od magnezijuma, lakši diskovi kočnica izrađeni od aluminijske legure i novo kućište baterije napravljeno od kompozita šećerne trske. Pored toga, Vision EQXX je baziran na MMA mehaničkoj platformi sledeće generacije, kakvu će koristiti i svi budući Mercedesovi električni kompaktni modeli i modeli srednje klase.
Kapacitet baterije kompaktnog Mercedesa EQA iznosi 66,5 kWh, dok je one u EQXX gotovo 100 kWh, uz napon od 900 V. Sem toga, ova baterija je upola manja i za 30 posto lakša od one u električna limuzina EQS. Naime, cela baterijska konstrukcija sa novim modulima i naprednim sistemom upravljanja toplotom ima masu od svega 495 kg, dok težina celog automobila iznosi 1.750 kg. U Mercedesu kažu da dimenzije EQXX slične Mercedesovoj C klasi i da ima skoro istu masu kao benzinac C klase s 1.5-litarskim benzinskim motorom.
Ovako dobar rezultat nije narušila ugradnja u krov 117 solarnih panela, koji će u savršenim vremenskim uslovima povećati autonomiju vožnje za dodatnih 25 km. Vision EQXX koristi elektromotor od 204 KS (150 kW), a za sada nije saopšteno više tehničkih detalja. Kompanija ne planira da EQXX uđe u serijsku proizvodnju, ali će se sistemi i tehnologije razvijane za ovaj model svakako uskoro videti u nekom od budućih električnih Mercedesa.
Оставите одговор