Eko hostel oživeo Užičku republiku

made-in-germany-rs-eko-hostel-uzice-logo

U Užicu se nalazi veoma atraktivan hostel koji je tematski osmišljen da odražava događaje iz vremena Narodno oslobodilačke borbe i čuvene Užičke republike. Kao takav privlačan je mladim turistima, avanturistima i sportistima, koji traže smeštaj, ali i druženje i dobru zabavu.

Marko Ristovski, vlasnik Eko hostela „Republik 031“, turistički vodič sa licencom i aktivnim znanjem stranih jezika, odlučno je nastupio sa novom i originalnom idejom u Užicu i vrlo brzo stekao verne goste. Za svoj poslovni poduhvat zaslužio je priznanje „Zeleni list“, čime je opravdao visoke zahteve, koje predznak „eko“ podrazumeva.

Markova poslovna politika ima izrazitu marketinšku opredeljenost. Pored prezentacije i reklamiranja svog hostela, on promoviše i turističku ponudu svoga grada, ali i regiona Zapadne Srbije. Kompletna turistička ponuda hostela podrazumeva i jednodnevne izlete sa profesionalnim vodičem, do Mokre gore, Zlakuse, Zlatibora ili Sirogojna. Ljubiteljima biciklizma, paraglajdinga, penjanja uz stenu, pešačenja i kanjoninga, pored smeštaja nudi se i usluga organizovanja ovakvih avanturističkih izleta. Sem toga, posete kulturnim manifestacijama kakve su Sabor u Guči, Most Fest, Park Fest, Pozorišni festival i slično, takođe su u ponudi ovog hostela. Stoga se „Republik 031“ može pohvaliti sa oko 1.500 noćenja stranih turista iz čak 50 zemalja sveta.

– Prednost hostela bazirana je na prihvatljivim, nižim cenama, osmišljenom ambijentu i sadržajima koje grad nudi, kakvi su bioskop, pozorište, sportski tereni ili bazen, a koji omogućavaju druženje mladih. S obzirom da su početne teškoće u poslovanju prevaziđene, prostora za razvoj biznisa i širenje tržišta ima, posebno kada je u pitanju domaće tržište na kome još uvek treba popularisati korišćenje ovakve vrste konačišta. Propagandni materijal hostela izložen je u turističkim organizacijama drugih gradova, na autobuskim i železničkim stanicama, na sajmovima turizma i hotelijerstva, a tu je i zanimljiva internet stranica. Postavljene su i oznake na prilaznim putevima, kako bi i oni bez namere došli na prenoćište ili dnevni odmor. Međutim, velika prepreka za dalji razvoj biznisa je nedovoljna finansijska snaga za pokrivanje troškova u periodu sezonski smanjenog obima boravka, kao i visoki režijski i drugi troškovi – objašnjava Marko, koji je zbog racionalizacije rashoda, jedini izvršilac u svom hostelu, odnosno i glavni organizator i nabavljač i turistički vodič, što, kako kaže, dovodi do preopterećenosti, jer zahteva celodnevno angažovanje.

Subvencija za pokretanje privatnog biznisa po programu „Omladinskog preduzetništva“, koju je Marko dobio od Nacionalne službe za zapošljavanje (NSZ), u celosti je potrošena na adaptaciju enterijera. Interes NSZ je da nastavi da prati razvoj ove firme, pre svega zbog dalje stručne podrške, kako bi se stvorili još bolji uslovi poslovanja i omogućilo eventualno angažovanja novih radnika u budućnosti.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор