Dizelaši opstaju i posle dizelgejta

Uprkos aferi sa lažiranjem performansi dizel motora i sveopštoj hajki na dizel automobile, Volkswagen je prošle godine u Nemačkoj gotovo udvostručio prodaju svojih dizelaša privatnim kupcima.

Nakon dizelgejta nemački proizvođač se vrlo brzo fokusirao na razvoj ID familije električnih automobila, ali to nije podrazumevalo da je odustao od automobila sa pogonom na dizel. Sem toga, pokazalo se da ova proverena tehnologija, uz dobre performanse automobila i nisku potrošnju, i dalje privlači veliki broj kupaca na domaćem, nemačkom tržištu.

U Nemačkoj je u prošloj godini privatnim licima prodato skoro dva puta više Volkswagenovih dizelaša nego u 2017. godini. Kada se u računicu ubace i vozila prodata kompanijama i državnim institucijama, Volkswagen je u 2018. u Nemačkoj povećao isporuke dizelaša za 4 posto, tako da je njihovu udeo u ukupnoj prodaji dostigao nivo od 43 posto.

– Dizel tehnologija je za nas veoma značajna i biće veoma zastupljena i u godinama koje dolaze, naročito u vozilima koja prelaze velike distance – smatra Jirgen Stakman, član Upravnog odbora Volkswagena zadužen za prodaju.

Naime, najnovija generacija Volkswagenovih dizel motora ima smanjenu emisiju ugljen-dioksida i navodno ispuštaju i do 15 posto manje CO2 u odnosu na benzince slične veličine. U Folksvagenu tvrde da nova generacija njihovih dizel motora emituje oko 10g CO2 manje po pređenom kilometru, u odnosu na prethodnu.

Nemački proizvođač je u 2018. širom sveta prodao ukupno 6.244.900 svojih automobila sa svim vrstama pogona, što predstavlja rast od 0,2 posto na godišnjem nivou. Drugi brendovi u okviru VW grupacije, kao što su Audi, Škoda i Seat, isporučili su tržištu u istom periodu 1.812.500, 1.253.700 i 517.600 svojih automobila.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор