Nezadovoljstvo kupaca primoralo je nemački BMW na promenu poslovne politike i odustajanje od naplate za određene funkcije koje su već ugrađene u automobil, potvrdio je član uprave za prodaju i marketing Peter Nota, a prenosi portal Autocar.
U javnosti je puno negativnih reakcija izazvala prošlogodišnja odluka BMW-a da uvede pretplatu na razne dodatke u svojim novim automobilima. Ideja im je bila da kupce bogato opremljenih automobila “navuku” na mesečnu pretplatu, u sklopu koje bi plaćali različite opcije.
Tako je BMW počeo da naplaćuje korišćenje ugrađene auto-kamere, automatsko paljenje i gašenje dugih svetala, grejanje upravljača, grejanje sedišta ili korišćenje sistema poluautonomne vožnje, po cenama koje su.se kretale od desetak do pedesetak dolara, a višegodišnjom pretplatom moglo se ponešto i uštedeti, piše Autonet.
Kontroverzna praksa nije se svidela kupcima koji su je shvatili kao prinudu plačanja nečega što su već platili. Iako su u kompaniji to tumačili kao “pružanje dodatnih usluga uz mogućnost naknadne aktivacije”, tržište taj narativ nije prihvatilo. Grejanje za sedišta i drugi dodaci sada se ugrađuju i aktiviraju samo u fabrici, ukoliko ih kupac odabere prilikom porudžbine.
Ipak, BMW neće odustati od dodatne naplate baš svega. Naime, pokazalo se da su softverske usluge koje zahtevaju preuzimanje dodatnih usluga (na primer sistem za automatsko parkiranje) dobro prihvaćene i da se kupci slažu da plate za njihovu naknadnu kupovinu.
Оставите одговор