Nemački Volkswagen će sledeće godine lansirati robotaksi ID Buzz AD, čime će preduhitriti glavnog konkurenta Teslu, mada su i drugi konkurenti u toj milijardama teškoj trci za budućnost prevoza, piše Dojče vele.
Pitanje autonomne mobilnosti pretpostavlja jeftina i udobna vozila koja, da bi bila jeftina za korišćenje, ne bi imala vozača koji prima platu i živi od tih vožnji. Pilot-projekti sa autonomnim automobilima i mini-autobusima bez vozača postoje već godinama u Sjedinjenim Državama i Kini, a takva vozila se testiraju i u Nemačkoj. Ipak, odobrenje za autonomna vozila, tzv. sisteme nivoa 4, koja voze potpuno autonomno i bez vozača, u Nemačkoj za sada ne postoji, iako bi to, prema mišljenju Nemačkog biroa za motorna vozila, bilo pravno moguće i u Nemačkoj i u Evropskoj uniji.
Zbog takve situacije se činilo da je nekakvo šire uvođenje robotaksija još daleko. Međutim, Volkswagen ima velike ambicije u okviru kojih izlazi na tržište sa modelom ID Buzz AD (AD – autonomna vožnja), električnim Transporterom bez vozača, koji vozi nivoom 4 unapred definisanim rutama, budući da autonomna vožnja još uvek pati od mnogih „dečjih bolesti“ veštačke inteligencije, jer ima problem da pronađe put po snegu, a i lako je zbunjuje nalepnica na saobraćajnom znaku. Ali, ukoliko je predviđeno da uvek vozi tačno istim putem, onda su i ti problemi bitno smanjeni.
Folksvagen je 17. juna u Hamburgu predstavio serijsku verziju ovog samovozećeg kombija koji će se od sledeće godine koristiti prvo samo u Hamburgu i Los Anđelesu, a zatim će biti ponuđen i čitavom nizu drugih gradova, što se može čuti i u pogonu VW-a u Hanoveru.
– Ništa u proizvodnji ovog vozila nije planirano kao mala serija. Ambicija je velika serija, pa bi sa fabričke trake u Hanoveru trebalo da siđe više od 10.000 ovakvih vozila. Verujemo da možemo da postanemo vodeći ponuđač u Evropi – kaže Kristijan Zenger, član uprave Volkswagena zadužen za autonomnu vožnju lakih transportnih vozila.


Оставите одговор