Nemački Volkswagen i američki Ford su, nakon gotovo godinu dana od najave, potpisali prošle nedelje ugovor o saradnji na zajedničkom razvoju lakih teretnjaka, električnih vozila i tehnoligije automatizovane vožnje.
Dve kompanije su sklopile savez kako bi odgovorile na brzorastuće potrebe njihovih kupaca u Evropi i drugim regionima, pogotovo kada je reč o pikapovima, lakim komercijalnim i električnim vozilima, prenosi B92.
Obe kompanije se nadaju da će savez doneti mnogo dobrih stvari i poboljšati vlasnička iskustva sadašnjih i budućih kupaca kroz brže inoviranje ponude vozila, uključivanje novih tehnologija, pružanje veće korisnosti i većeg izbora modela. Kompanije predviđaju kontinuirani rast potražnje za komercijalnim vozilima, jednako kao i za električnim vozilima visokih performansi, koja bi dala dodatnu vrednost njihovim proizvodima.
Novi automobilski savez će proizvoditi pikap srednje veličine, koji će konstruisati i proizvesti Ford, a na tržište ga plasirati od 2022. godine, dok će kompanija Volkswagen Komercijalna Vozila proizvoditi model Amarok. Obe kompanije će već sledeće godine dodatno ojačati svoju ponudu lakih komercijalnih vozila sa Volkswagenovim gradskim dostavnim kombijem baziranim na novom modelu Kedija, a kasnije i sa Fordovim teretnim kombijem od jedne tone. Plan je i da se do 2023. u Evropu doveze visoko diferencirano Fordovo električno vozilo, napravljeno na Folksvagenovoj MEB platformi, čime će u Evropi biti proširena Fordova ponuda vozila s nultom emisijom.
– Svoju MEB tehnološku platformu Volkswagen nudi i drugim proizvođačima automobila, u cilju smanjivanja visokih troškova razvoja električnih vozila. Što više automobila bude bazirano na ovoj platformi biće jeftiniji na tržištu, a to je važan preduslov da se električna mobilnost učini dostižnom za mase – izjavio je Herbert Dis, predsednik Upravnog odbora Volkswagen koncerna.
Dve kompanije očekuju da će, tokom životnih ciklusa dogovorenih proizvoda, ukupno uspeti da proizvedu do 8 miliona pikapova i kombija. Počevši od 2023. Ford planira da u nekoliko narednih godina isporuči 600.000 električnih vozila postavljenih na MEB platformu. Ovaj automobil Ford će dizajnirati i proizvoditi u Kölnu-Merkenichu, i njime proširiti ponudu električnih automobila, koju sledeće godine otvara sa Mustangom Mach-E.
Pored toga, obe firme će sarađivati sa Argo AI na stvaranju veoma sposobnih autonomnih vozila baziranih na tehnologiji ove kompanije iz Pitsburga. Volkswagen je prošlog nedelje investirao u ovu američku kompaniju, u kojoj Ford već ima vlasnički udeo i razvojni interes, čime se potvrđuje da ovakvi savezi mogu pomoći u razvoju naprednih tehnologija, za šta je potrebno puno vremena i resursa.
Komercijalni planovi za implementaciju Argo AI sistema autonomne vožnje prvi je takav i u Evropi i SAD. kako se već predviđa, globalni domet Forda i Volkswagena daće njihovoj platformi najveći geografski potencijal razvoja od bilo koje druge tehnologije autonomne vožnje do sada.
Оставите одговор