Iz BMW-a najavljuju da će u aprilu 2020. okončati proizvodnju sportskog modela i8, nakon što sa fabričke trake siđe i poslednji iz ograničene serije od 200 primeraka ovog plug-in hibrida, bogatije opremljenih, sa brojnim stilskim dodacima i ofarbanih ekskluzivnom „Sophisto Grey Brilliant Effect“ bojom.
U svojoj najnovijoj verziji BMW i8 ima litijum-jonsku bateriju kapaciteta 11,6 kWh, koja je smeštena u podu automobila, a omogućava autonomiju vožnje na struju do 55 km kod Coupe, a 53 km kod Roadster verzije, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. Hibridni pogon kod obe verzije čine trocilindarski 1.5-litarski turbo-benzinski motor sa 231 KS i elektromotor sa 143 KS. BMW i8 Coupe ubrzava do 100 km/h za 4,4s, a Roadster za 4,6s, dok je maksimalna brzina automobila elektronski ograničena na 250 km/h.
Prvi BMW-ov sportski plug-in hibrid počeo je da se pravi u maju 2014. godine, a njegova proizvodnja je za nemačku kompaniju predstavljala pravi izazov, budući da je reč o kompleksnom procesu izrade koji, pored kombinovanja benzinskog i elektro motora, kombinuje i raznovrsne materijale, uključujući i ultralaku termo-otpornu plastiku, plastiku ojačanu ugljeničnim vlaknima, kao i alumunijum i magnezijum.
U svojoj fabrici u Lajpcigu, gde se i8 izrađuje u obe verzije, nemački proizvođač je proslavio proizvodnju 20.000-tog primerka ovog modela. Iako je reč o relativno malom broju napravljenih automobila za pet i po godina, treba imati u vidu da BMW i8 ima specifičan pogonski sistem, kao i da u Nemačkoj Coupe košta 138.000 eura, a Roadster čak 155.000.
Jubilarni primerak BMW-a i8 Roadster u varijanti „Ultimate Sophisto Edition“, biće namenjen kupcu iz Nemačke, prenosi b92.
Оставите одговор