Tajna uspeha Folksvagenovog Golfa

Nakon osam generacija proizvodnje, Folksvagenov Golf ove godine svoj 50. rođendan slavi kao jedan od tri najpopularnija automobila svih vremen, sa prodatih 37 miliona primeraka širom sveta, piše Dojče vele.

Na pitanje: „Šta je to što najuspešniji model nemačke auto-industrije čini tako posebnim?“, profesor automobilskog dizajna Paolo Tumineli kaže da nema ničeg posebnog, ali da je kod Golfa sve kako treba.

– Jednostavan je, jasan i bio je ispred svog vremena. To je automobil za svakoga – kaže stručnjak za oldtajmere Tom Fišer.

Volkswagen je pustio Golf u prodaju 1974. godine i odmah pridobio vozače iz svih društvenih slojeva. Ovaj kompaktan model je promenio celu branšu, te je po njemu čitava kategorija vozila dobila naziv „klasa Golf“.

Dizajnirao ga je čuveni Italijan Đorđo Đuđaro, koji je radio za brojne proizvođače i koji je od Folksvagena dobio zadatak da osmisli naslednika popularne „Bube“. Njegovo rešenje je bilo radikalno, tako da su obline ustupile mesto oštrim linijama i „kockastom“ obliku. Pogon je sa zadnjih premešten na prednje točkove, a automobil je spolja postao manji, ali prostraniji unutra.

Objašnjavajući 50 godina kasnije, dizajner Đuđaro pokazuje najvažnije karakteristike Golfa i kaže da ovaj model prvenstveno karakteriše vrlo zakošena linija poklopca motora, dok je zadnji deo kratak, a bočna linija niska.

– Sve to zajedno stvara sklad koji se racionalno ne opaža, ali i te kako može da se oseti – poručuje Đuđaro.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор