Piloti nemačkog avioprevoznika „Lufthanza“ od jutros u tri sata ponovo su u štrajku, desetom po redu u ovoj godini. Obustava rada trajaće do ponoći, a posebno će pogoditi putnike na najvećim aerodromima, u Frankfurtu, Minhenu i Diseldorfu.
Ogranizator štrajka, sindikat „Verening Kokpit“, koji predstavlja oko 5.400 pilota zaposlenih u kompaniji „Lufthanza“, traži da se zadrže dosadašnji uslovi za prevremeni odlazak pilota u penziju sa 55 godina života i visinom penzije u iznosu od 60 posto plate do navršenih 65 godina života, nakon čega bi počela da im se isplaćuje puna penzija.
„Lufthanza“ je do sada godišnje plaćala osam posto pilotske zarade na račun „prelaznog perioda“ do odlaska u državnu penziju, a sada se uz povećanje starosne granice za prevremenu penziju, traži i učešće pilota u finansiranju tog prelaznog perioda, navode nemački mediji, a prenosi agencija „Tanjug“.
Planovi šefa kompanije Karstena Špora, o formiranju „ćerke“ firme, koja bi sa jeftinijim uslugama bila konkurentna na tržištu, naišli su na otpor pilota. Pod imenom „Eurovings“ i „Džermanvings“, „Lufthanza“ zajedno sa nemačko-turskom kompanijom „Sanekspres“ želi da ponudi jeftinije direktne letove na evropskim, ali i na dugim linijama, pri čemu bi Keln-Bon trebalo da bude bazni aerodrom.
Kako nemački tabliod „Bild“ prenosi izjavu Aleksandra Šumana iz nemačke Industrijske i trgovinske komore, štrajk pilota ove aviokompanije šteti nemačku privredu i do 25 miliona eura dnevno po štrajkačkom danu.
Povodom aktuelne obustave rada „Lufthanza“ je informisala putnike o posebnom planu letenja i stavila im na raspolaganje besplatnu promenu termina leta i druge opcije u skladu sa mogućnostima saobraćajnog povezivanja.
Оставите одговор