Puma izgubila 3 mil. € zbog lošeg kursa

made-in-germany-rs-puma

Uprkos rastu prodaje, nemačka kompanija za proizvodnju sportske opreme “Puma” zabeležila je u drugom kvartalu ove godine pad profita, a sve zbog nepovljnog kursa dolara u odnosu na euro.

Puma je u ovom periodu pretrpela neto gubitak u iznosu od 3,3 miliona eura, dok je u istom periodu pre godinu dana ostvarila neto dobit od 4,2 miliona eura. Ovaj gubitak čak je veći i od očekivanja analitačara, koji su prognozirali 2,2 miliona eura gubitka. Operativni profit (Ebit) kompanije ostao je na zelenoj liniji od 6,8 miliona eura, iako je na godišnjem nivou u padu od 45,8 posto, prenosi agencija Frans pres.

Bez obzira na negativan efekat kursnih razlika, nemačka kompanija idalje sprovodi politiku rasta. Zahvaljući porastu prodaje u navedenom periodu, prihod kompanije je povećan za 18,5 posto, na 777,2 miliona eura. Posle objavljivanja rezulta na “Frankufurtskoj berzi” vrednost akcije Pume porasla je za 2,31 posto, na 157,5 eura.

– Negativni efekti kursnih razlika i dalje su evidentni kada je reč o bruto marži i povećanju naših operativnih troškova, što smanjuje našu neto dobit. Većinu svojih artikala Puma proizvodi u Aziji na osnovu ugovora sklopljenih u dolarama, dok veći deo prodaje obavlja u zemljama čije su valute snažno pale u odnosu na dolar, što kompanijama potire marže. Rukovodstvo kompanije je već preduzelo mere kako bi se uhvatilo u koštac sa uticajima prejakog dolara, ali one ne uspevaju u potpunosti da kompenziju pad bruto marže – izjavio je Bjorn Gulden, izvršni direktor Pume.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор