U prvom kvartalu ove godine profit Folksvagen grupacije je nakon oporezivanja dostigao nivo od 3,4 milijarde eura, pre svega zahvaljujući skoku prodaje u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu nemačkog proizvođača vozila, ali i zahvaljujući većoj prodaji skupljih modela i udvostručenoj prodaji elektrifikovanih automobila.
Ostvarena dobit je gotovo sedam puta veća u odnosu na isti period 2020. godine, kada je pala na 517 miliona eura, usled ekonomske krize izazvane pandemijom korona virusa, koja je dovela do zatvaranja prodajnih mesta i fabrika nemačkog giganta, prenosi agencija Asošiejted pres.
Prihodi kompanije od prodaje su od januara do kraja marta porasli za 13 procenata, na 62,3 milijarde eura, podstaknuti snažnim rastom prodaje u Kini od 61,4 posto, koji se desio nakon teškog udara pandemije u prva tri meseca 2020. godine i ponovnog otvatanja tržišta posle toga.
Na osnovu postignutih rezultatam automobilska grupacija sa sedištem u Volfsburgu je povećala projekcije profitabilnosti za ovu godinu, navodeći da će profitna marža od prodaje dostići između 5,5 i 7 procenata.
Glavni izvršni direktor Volkswagena Herbert Dis je na video konferenciji za novinare izjavio da kompanija ograničava negativan uticaj nestašice čipova na zaradu tako što usmerava skromne količine nabavki poluprovodnika na automobile koji donose veću dobit u prodaji. Tom prilikom je i finansijski direktor kompanije, Arno Antlic, poručio da će prognozirano jako drugo polugodište pomoći da se nadoknadi ranije izgubljena proizvodnja.
Iz Folksvagena je takođe saopšteno i da se njegovo stanje gotovine poboljšalo na 29,6 milijardi eura, kao i da se radi o novcu koji se može iskoristiti za ulaganja u nove tehnologije i električna vozila. Naime, prodaja električnih automobila i hibrida više se nego udvostručila u prvom tromesečju u odnosu na prethodnu godinu, na 133.000 primeraka.
Računajući sve zajedno, Folksvagen je u prvom kvartalu prodao ukupno 2,4 miliona vozila, što je za 21 posto više nego prošle godine. Pored brenda Folksvagen, u sastavu ove nemačke grupacije posluju i proizvođači luksuznih brendova Porše i Audi, a tu su i SEAT i Škoda.
Оставите одговор