Prema analizi revizorsko-konsultantske kuće Ernst and Young (EY) poslovanja 16 najvećih svetskih automobilskih kompanija, ukupna prodaja automobila u prošloj godini porasla za 14 posto, na 2,05 biliona eura.
Dobit ovih kompanija se povećala za čak 15 posto, na 176 milijardi eura, dok je profit porastao sa 8,5 posto u 2022. na 8,6 posto u 2023. godini, piše slovenački Avto Magazin.
Slabi japanski jen dodatno je pomogao automobilskim kompanijama u toj zemlji da povećaju prodaju za 22 posto, a profit za 65 posto. S druge strane, nemački proizvođači su ostvarili rast ukupne dobiti od samo 7 posto.
Među kompanijama sa najvećom profitnom maržom prvi je Mercedes-Benz sa 12,8 posto, za njim je evroamerička grupacija Stellantis sa 12,1 posto, a potom i minhenski BMW sa 11,9 procenata profita.
Najveći pad marže zabeležila je kompanija Tesla, čiji je profit pao sa 16,8 na 9,2 posto međugodišnje, po čemu se našla u sredini lestvice.
Problemi u auto-industriji su krajem prošle godine postali sve očigledniji. Prodaja je porasla za samo 9 posto, dok je dobit smanjena za čak pet posto. Za pogoršanje situacije EY vidi tri glavna uzroka. Prvi je dalje slabljenje privrede, zbog čega je prodaja novih automobila još uvek znatno ispod predpandemijskog nivoa.
Naime, u 2019. godini proizvođači su prodali skoro 76 miliona automobila, a prošle godine samo oko 66 miliona, što je dovelo do viška neprodatih automobila, a to predstavlja trenutno glavni problem i za proizvođače i za dobavljače.
Оставите одговор